Difarense intrà łe version de "Kamba"

[Version verifegà][Version verifegà]
Contenuto cancellato Contenuto aggiunto
VajotwoBot (discusion | contribusion)
p Robot: Sostitusion automatega (-{{Controło de autorità}}\n{{Interprojeto}} +{{Interprojeto}}\n{{Controło de autorità}})
p ., replaced: de el → del
Targheta: Canbio faxesto co AWB
Riga 1:
[[Imàjine:NSRW Africa Mukamba.png|thumb|right]]
I '''kamba''' (en te la loro lengoa ''mukamba'' al singolar e ''akamba'' al plural) i xe on popolo che vive en tel [[Kenya]]. I kamba i xe [[bantu]] e i vive tra la costa e la region sentral del paexe. I xe ono de i majori grupi etnici del Kenya.
 
 
== Storia ==
Line 9 ⟶ 8:
== Cultura ==
 
Come quasi tuti i grupi etnici keniani, i kamba i segue el sistema de le clasi de età. Tuti i omeni che i gha fato l’iniziasion insieme i fa parte de on grupo de età. On butel diventa omo co la circoncision. Al primo stadio de l’iniziasion, el butel el se ciama ''kamwana'' (picolo omo), al secondo stadio el diventa ''mwanake'' (gueriero) e al terzo ''nthele'' (omo maduro). Dopo sti tri stadi on el diventa ansian (i anziani i aministra la giustisia) e dopo custode del sacro (i veci i media i bisogni de eldel grupo con Dio). Tuti i kamba i apartien a ono de i 25 clan patrilineari. No se se pol sposar co done de lo steso clan.
 
 
== Religion ==
 
I kamba i crede en Dio (''Ngai'' o ''Mumbi'') ma anca en tuta na serie de spiriti. De solito i spiriti i xe i spiriti de i antenati. Ma ghe anca spiriti cativi. La dea ''Gatambi'' la xe la dea de le acque. No se capise ben se Gatambi la gha da esar considerà na dea al pari de Ngai, o solo no spirito sotomeso a Dio. I kamba ofre speso de i sacrifici incruenti a i spiriti, normalmente soto i albari sacri. Anca se la majoria la xe diventà cristiana, el mondo de i spiriti el xe ancora molto importante par i kamba.
 
 
== Economia ==
Traesto fora da Wikipèdia - L'ençiclopedia łìbara e cołaboradiva in łéngua Vèneta "https://vec.wikipedia.org/wiki/Kamba"