Difarense intrà łe version de "Primo prinsipio de ła termodinàmica"

[Version verifegà][Version verifegà]
Contenuto cancellato Contenuto aggiunto
p ., replaced: ssion → sion (2), de el → del (9), a el → al (7), da el → dal (7)
Targheta: Canbio faxesto co AWB
p clean up, replaced: cioè → o sia (4)
Targheta: Canbio faxesto co AWB
Riga 10:
 
Quel che è stat dit al determina che:
* '''Par an sistema isolà''' (cioèo sia senẑa flussi de energia che gnen dal esterno) '''la energia la è costante'''.
Al universo al è considerà an sistema isolà.
 
Riga 24:
 
== Formulaẑion par un Sistema Ciuso ==
Par a sistema ciuso, cioèo sia che no el pol scanbiar gnissuna massa co el esterno, i ultimi do adendi chiaramente i è 0, cossì la relaẑion la sarà:
 
:<math>\operatorname \frac{\partial E_{VC}}{\partial \Theta} =\dot Q - \dot L</math>
Riga 41:
Aonde che '''d''' al è an diferenẑial esato e, da' che le variaẑion infinitesime de calor e laoro positivo le esprime diferenẑiai che no è esati, le indicheron co el segn ''δ''. Q e L, difati, no i è funẑion de stato, in quant dipendenti dal percorso fat durante la trasformaẑion.
 
La prima leje de la termodinamica la definiss la energia interna come [[funẑion de stato]], cioèo sia na carateristica termodinamica adata a identificar al stato energetico del sistema in esame.
Pì senplicemente, date le coordinade termodinamiche de [[pression]], [[Massa (fisica)|massa]] e [[tenperatura]] par al sistema in question, al valor de ''U'' al è univocamente determinà indipendentemente dal processo doperà par ruar a tal stato: ''U'' la representa quindi na funẑion de stato.
 
* '''Esenpio''': se considere 1&nbsp;kg de [[Azoto]] (<math>N_2</math>) 100&nbsp;°C e 2 [[Atmosfera (unità de mesura)|atm]] (373,16&nbsp;[[Kelvin|K]] e 202650&nbsp;[[Pascal (unità de mesura)|Pa]]) che olon portar fin a 200&nbsp;°C e 6&nbsp;atm fornendo sia calore (''trasferimento da na sorgente pì calda'') che laoro (''conpresion tramite an piston'') al sistema. Si podaree individuar ten sto modo ''infenidi valor possibili'' par ''Q'' e ''L'', e cioèo sia tuti queli che i à come diferenẑa ''Δ U''<sup>*</sup> conpagn (considerando livel energetico zero quel iniẑial).
 
Al primo principio de la termodinamica al pol esser scrit anca in funẑion de la [[entalpìa|entalpia]], espresion par la qual se rimanda a la voce [[entalpìa|entalpia]].
Traesto fora da Wikipèdia - L'ençiclopedia łìbara e cołaboradiva in łéngua Vèneta "https://vec.wikipedia.org/wiki/Primo_prinsipio_de_ła_termodinàmica"