Difarense intrà łe version de "Storia de la Mauritania"

[Version verifegà][Version verifegà]
Contenuto cancellato Contenuto aggiunto
VajotwoBot (discusion | contribusion)
p Robot: Sostitusion automatega (-[[File: +[[Imàjine:)
p sost, replaced: rimasti → restai , rimasto → restà
Targheta: Canbio faxesto co AWB
Riga 8:
== Colonia ==
 
L’arivo de i francexi a l’inisio del XX secolo el gha portà dei canbiamenti sociali forti. I francexi i gha proibio la sciavitù, che la xera parte de le regole sociali de la Mauritania. I gha ancà tentà de fermar l’influenza de i hassane, dandoge pi inportansa a i zawia e i znaga, che xera i grupi pi basi de la società. I francexi i gha meso fine a le lote tribali, che le ghe permetea a i hassane de controlar la vita tribale. I francexi i no ghe riusì a spacar el grovilio de contati tra diversi grupi e i gha dovesto senpre tentar aleanse tenporanee co i vari grupi. I mauritani i xe rimastirestai nomadi, favorendo la formasion de una elite de neri originari del Senegal.
 
== Indipendensa ==
Riga 23:
El 12 dicenbre 1984, Maaouya Ould Sid'Ahmed Taya el gha deposto Haidallah e el se sa proclamà capo del governo. Dopo verghe promeso el ritorno a la democrasia, el se sa dismentegà de le promese. Taya nol xe stà bon de svilupar el dialogo co le minoranze. La tension la xe salià fin a la guera de confin co el Senegal del 1989. Da alora la tension la xe diminuida, ma la diferensa tra mauritani de origine araba e de origine nera la resta presente en te la società.
 
Soto la presion interna e internasionale, Taya el gha parmeso la aprovasione de na nova Costitusion che la gha previsto anca el multipartitismo en tel 1991. Taya el xe rimastorestà al potere ma el gha subì vari tentativi de colpi de Stato.
 
== Democrasia ==
Traesto fora da Wikipèdia - L'ençiclopedia łìbara e cołaboradiva in łéngua Vèneta "https://vec.wikipedia.org/wiki/Storia_de_la_Mauritania"