Difarense intrà łe version de "Storia del Maroco"

[Version verifegà][Version verifegà]
Contenuto cancellato Contenuto aggiunto
p ., replaced: atiche → àteghe , atica → àtega
Targheta: Canbio faxesto co AWB
p sost, replaced: republica → repùblega (2), sioni → sion (4), nel → inte el
Targheta: Canbio faxesto co AWB
Riga 3:
 
== Preistoria ==
10.000 ani fa el [[Maroco]] el xera diverso da ancò. Le tere le xera meno aride e do ancò se cata el deserto alora ghera la savana co albari e corsi d’acqua. El xe in sto teritorio che se cata segni de la cultura capsiana. I [[berberi]], popolasion comun a tuto el [[Maghreb]], i xe rivà ntorno al 2.000 a.C. I berberi i gha dato el nome al Maroco, Mur Akush vol dir La tera de Dio e el xera el nome de de Marrakech, e da qi deriva el nome del paexe.PopolasioniPopolasion iberiche e axiàteghe le se rivà so le coste a lo steso tenpo.
 
== Ligà al Mediteraneo ==
Marcanti [[fenici]] i gha costruio aprodi e depositi longo la costa setentrionle marochina za nelinte el XII secolo a.C. Chella, Lixus e Mogador le xera le colonie pi grandi. Le colonie fenice le xe finie soto el control de [[Cartàxene]] verso el V secolo a.C. Verso el II secolo a.C. le popolasionipopolasion berbere le se sa organizà in regni che controlava l’interno del nord Africa, speso soto el control de Cartàxene o de Roma. Tuto el Maroco el xe finio rentro a l’impero romano in tel 40 a.C. I romani i controlava solo che la costa e i ghe lasà el control de l’interno a le tribù berbere che le pagava le tase a Roma. Co la caduta de l’inpero romano, la region la xe pasà soto el controlo de i vandali (V secolo d.C.), de i visigoti e poi de i bizantini.
 
I misionari cristiani i xe rivà qi in tel II secolo d.C. e i gha convertì la popolasion. Molti misionari de la Mauretania, come el nord del Maroco el xera conosù alora, i xe vegnudi in Eoropa par predicar el vangelo. Tra questi [[San Zen vescovo|San Zen]] e San Valentino. En te i primi secoli de la nostra era varie comunità de ebrei le vivea in tel nord del Maroco.
Riga 12:
== Islam ==
[[Imàjine:Rabat tour Hassan.jpg|thumb|200px|right|La tore de Hassan]]
Le invasioniinvasion arabe le xe rivà in [[Maroco]] in tel VII secolo e i berberi i xe stà convertidi co la forsa, ma i no xe riusidi a far canbiar le tradisioni. I berberi i gha speso rivestì de Islam i loro costumi e cultura, el xera on modo de resistar a i opresori arabi.
 
[[Imàjine:Map Almoravid empire-it.svg|thumb|left|250px|Regno Almoravide]]
Riga 26:
== Lota par la libartà ==
 
I separatisti de la region del Rif i gha proclamà la republicarepùblega el 18 setenbre 1921. Le armate francexe e spagnola le gha atacà el Rif e meso fin a la republicarepùblega el 27 magio 1926. On grupo de naxionalisti i gha fondà el Comitato d’Axion Marochino (CAM) in tel dicembre 1934. El CAM fasea presion so i francexi usando i mass media e el dialogo. Sta tàtega no la gha funsionà. El CAM el se sa divixo in do, co on grupo che gha formà on partito nasionalista subito sopreso da i francexi. Altri grupi nasionalisti i gha provà a far presion so i francexi.
 
Dopo la [[seconda guera mondiałe|seconda guera mondiale]], el Partito Istiqlal (de l’Indipendensa) el gha domandà l’indipendensa del Maroco. La richiesta la xera sostegnuda anca dal sultano. L’oposision francexe a qualsiasi canbio la gha diviso oncora piassé i nasionalsiti da i coloi de origine francexe.
Riga 37:
 
== Hassan II ==
El 3 marso 1961, Hassan II el xe diventà re del Maroco. Hassan el gha subito mostrà de esar on re totalitario, sensa rispeto par le oposisionioposision o el dirito de la persona. El se sa nominà primo ministro e el gha scrito na nova Costitusion, aprovada in tel dicenbre 1962. Dal 1965 al 1970, el re el sa tolto el control de tuti i poteri, legislativo giudisiario e de la sicuresa interna. El mancà ritorno a la piena democrasia el gha portà a do tentativi de colpo de Stato in tel 1972 e 1973. El re el xe morto el 23 lulio 1999.
 
== Mohammed VI ==
Traesto fora da Wikipèdia - L'ençiclopedia łìbara e cołaboradiva in łéngua Vèneta "https://vec.wikipedia.org/wiki/Storia_del_Maroco"