Difarense intrà łe version de "Nubia"

[Version verifegà][Version verifegà]
Contenuto cancellato Contenuto aggiunto
p sost, replaced: en → in (8)
Targheta: Canbio faxesto co AWB
p →‎Storia: sost, replaced: sioni → sion (2)
Targheta: Canbio faxesto co AWB
Riga 4:
== Storia ==
 
Da i ricatamenti [[archiołoxia|archeologici]] se sa che in te la region ciamà Nubia le ghera varie popolasionipopolasion anca prima del [[Neolitico]]. Megaliti a Nabta Playa i xe esempi de i pi veci strumenti de misurasion [[astronomia|astronomica]], pi veci de [[Stonehenge]] de almanco 1000 ani. La prima cultura che se conose da i ricatamenti la xe ciamada Grupo-A. Contemporanea de la cultura Naqada de l’antico Egito, la se pol datar del 3800 a.c. Da i ogeti del 3300 a.C. se pol pensar che la Nubia la xera n’entità politega unica che la gavea on contato continuo co l’Egito. El Grupo-A gha perso el control de la region verso el 2800, co se vede l’arivo del Grupo-B. Na olta se pensaa che el Grupo-B el fuse formà da zente che la gavea invaso la Nubia. Ancò i studiosi i dixe che el Grupo-B el xera formà da i disendenti del Grupo-A, ma che i xera pi poareti a causa de le invasioniinvasion egisiane.
 
El Grupo-B el xe stà bon de far cresar el marcà co i egisiani. En tel XXIV secolo, oro, avorio, incenso, e animali de l’Africa tropicale i xera portà in Egito pasando par la Nubia. El comercio el gha dato stabilità e richeza a i nubiani, che i se xera divisi in picoli Stati autonomi. I archeologi i parla de sti nubiani come el Grupo-C.
Traesto fora da Wikipèdia - L'ençiclopedia łìbara e cołaboradiva in łéngua Vèneta "https://vec.wikipedia.org/wiki/Nubia"