Catechismo di Pio X

Catechismo catòłego

El Catechismo di Pio X (Catechismo de Pio X) el ze na fuzion de un catechismo unico del Congreso Catechistego Nasional fato a Piacensa inte el 1889[1][2] e cuando che el ze diventà papa Pio X, inte ła Catreda de San Piero, dopo du ani, el ze vegnesto esposto come discipłina co l'enciclica Acerbo Nimis e adeguà par ła diocezi de Roma. El ze stuturà in domanda e resposta, dopo el ze sta doprà in tuta l'Itałia[3][4].

Catechismo della Dottrina Cristiana.

Carateristeghe zenerałi canbia

El catechismo de Pio X el xe sta ciamà Catechismo de San Pio X dopo che l'autor el ze divegnesto Santo, el so titoło orizienałe el ze Compendio della Dottrina Cristiana[5], mejo conosesto come Catechismo Maggiore[5] inte el l'edision del 1905 co 993 domande e resposte[6], e come Catechismo della Dottrina Cristiana inte l'edision del 1912[7][8] co 433 domande e risposte[9]. Ze sta stanpà l'edision redota co el nome de Primi Elementi della Dotrina Cristiana[10] dedicaà in particolar a i toxeti/e ma anca a jente granda, el contien manco domande e resposte par ciarire mejo el signifegà e inparar a memoria[11].

Inte i ani 1950 Pare Carlo Dragone el ga scrito ła Spiegasion del Catechismo de San Pio X.

Notasion canbia

  1. (IT) Icilio Felici, Il Papa dell'eucaristia, Libreria opere eucaristiche, 1954, p.172-173-174.
  2. (IT) P.G.Dal Gal, S. Pio X Papa, Edizioni Il Messaggero di S. Antonio, 1954, p.143-144.
    «Confermato sempre più nella sua antica idea della necessità di un Catechismo "unico", appena ebbe la notizia del Congresso che si sarebbe riunito in Piacenza par studiare i mezzi ed i metodi migliori par l'insegnamento catechistico, si decise di preparare la sua mozione ed il suo voto».
  3. (IT) Ambrogio M. Fiocchi, S. Roberto Card. Bellarmino S.I., Soc. Tip. A. Macione & Pisani, 1930, p. 302.
    «[...] Cisì il Catechismo del Bellarmino, eccetto una breve parentesi di pochi anni, fu in uso par tutto il Lazio da Clemente VIII fino a Pio X, il quale, come ze noto, fece pubblicare un nuovo Catechismo par tutta l'Italia ».
  4. (IT) Papa Pio X, Catechismo Maggiore, Edizioni Ares, 2006, pp. 9-10. «Al Signor Cardinale Pietro Respighi Nostro Vicario Generale Signor Cardinale, La necessità di provvedere par quanto ze possibile alla religiosa istituzione della tenera gioventù Ci ha consigliato la stampa di un Catechismo, che esponga in modo chiaro i rudimenti della santa fede, e quelle divine verità, alle quali deve informarsi la vita d'ogni cristiano. Pertanto fatti esaminare i tanti libri di testo già in uso nelle Diocesi d'Italia, Ci parve opportuno di adottare co lievi ritocchi il testo da vari anni approvato dai Vescovi del Piemonte, della Liguria, della Lombardia, della Emilia e della Toscana. L'uso di questo testo sarà obbligatorio par l'insegnamento pubblico e privato nella Diocesi di Roma e in tutte le altre della Provincia Romana; e confidiamo che anche le altre Diocesi vorranno adottarlo par arrivare così a quel testo unico, almeno par tutta l'Italia, che ze nell'universale desiderio. Co questa dolce speranza impartiamo di tutto cuore a Lei, Signor Cardinale, l'Apostolica Benedizione. Dal Vaticano, li 14 zugno 1905. Pius PP. X».
  5. 5,0 5,1 Papa Pio X, Catechismo Maggiore, Edizioni Ares, 2006, p. 5.
  6. Catechismo Maggiore Edizioni Ares 2006 Caitolo Parte quinta: Delle virtù principali "a pp.223 termina co 993 domande e risposte
  7. Lettera del Santo Padre Pio X al Cardinale Pietro Respighi, Vicario di Roma, co la quale viene approvato li Catechismo della Dottrina Cristiana par la Diocesi e Provincia Ecclesiastica di Romavatican.va. entrada il 3 gennaio 2014.
  8. Catechismo della Dottrina Cristiana (PDF)amiciziacristiana.it. entrada il 3 gennaio 2014.
  9. Carlo Dragone, Spiegazione dl Catechismo di San Pio X, Edizioni Paoline, 1963, p. 5.
  10. Pio X, Primi Elementi della Dottrina Cristiana, Libreria Editrice Vaticana, 1964, p. 1.
    «Tratti dal Catechismo pubblicato par ordine del Sommo Pontefice S. Pio X ».
  11. Pio X, Catechismo della Dottrina Cristiana par la Diocesi di Padova Classe Prima, Tipografi Libreria Editr. Antoniana, 1945, p.3.
    «Carissimi Figlioli,
    Questo libretto ze il testo par la prima Classe di Dottrina Cristiana e contiene quanto ze necessario par essere ammessi alla prima Comunione. Studiatelo, imparatelo questo piccolo libro, o fanciulli, sforzatevi di caire ogni parola dietro la spiegazione che ve ne darà il Sacerdote. Queste poche pagine contengono i fondamenti della scienza e della vita cristiana e vi insegnano quindi a muovere i primi passi sulla strada del Paradiso. Il libretto prepara anche le anime dei bambini alla Comunione, che ze il più bel dono di Dio e il grande tesoro della Chiesa. Figliuoli, imparate a ricevere ben disposti Gesù nella santissima eucaristia e ne avrete luce par le vostre menti, pace par i vostri cuori, e par le anime vostre grazia e vita eterna. Padova, la festa di S. Carlo, 4 novembre 1939 † Carlo Agostini Vescovo».

Bibliografia canbia

  • (IT) P.G. Dal Gal, S. Pio X Papa, Padova, Edizioni Il Messaggero di S. Antonio, 1954.
  • (IT) Cristina Siccardi, San Pio X. Il papa che ha ordinato e riformato la Chiesa, Prefazione del Cardinale Raymond Leo Burke, San Paolo, Cinisello Balsamo (MI)2014.
  • (IT) Icilio Felici, Il Papa dell'eucarestia, Libreria opere eucaristiche, 1954.
  • (IT) Ambrogio M. Fiocchi, S. Roberto Card. Bellarmino S.I., Soc. Tip. A. Macione & Pisani, 1930.
  • (IT) Sua Santità Papa Pio X, Compendio della Dottrina Cristiana, Roma, Tipografia vaticana, 1905.
  • (IT) Pubblicato dal Papa San Pio V, Catechismo Tridentino, Siena, Edizioni Cantagalli, 1996.
  • (IT) Carlo Dragone, Spiegazione del Catechismo di San Pio X, Edizioni Paoline, 1963.
  • (IT) Sommo Pontefice S. Pio X, Primi Elementi della Dottrina Cristiana, Libreria Editrice Vaticana, 1964.
  • (IT) Roberto Bellarmino, Il Catechismo. Breve dottrina cristiana e Dichiarazione della dottrina cristiana, Fratelli Calvi, 1941.

Altri projèti canbia


Linganbi foresti canbia


Traesto fora da Wikipèdia - L'ençiclopedia łìbara e cołaboradiva in łéngua Vèneta "https://vec.wikipedia.org/w/index.php?title=Catechismo_di_Pio_X&oldid=1163016"