El disco duro (ing. hard disk), dito anca disco fisso, el xe un marchingegno doparà nei computer par memorizar i dati. La xe na memoria de tipo secondario: mentre su le memorie primarie (come la RAM) quando te smorzi el computer i dati i se scancela, su i dischi duri i se mantien anca col computer smorzà e senza corente. El xe fato da uno o più dischi de aluminio o de vero, cuerti de material feromagnetico, che i gira velocisimi, e da na serie de testine (do par ogni disco, una par sora e una par soto) che serve par lezar e scrivar i dati contegnù sui dischi.

El dentro de un disco duro

I dischi duri de solito i xe tacà al computer, e par destacarli bisogna smorzarlo e verzarlo, anca se se pol metarse su un calto rimovibile che se inserise sul davanti del computer, se ghe mete dentro el disco e dopo te pol tirar fora el calto senplicemente tirando na maniglia. Nei ultimi tenpi xe inveze vegnù fora ne le boteghe dei dischi duri esterni, che i se taca al computer co la porta USB e se pol destacarli quando che se vol, e menarli in giro facilmente, in maniera simile a le ciavete USB, solo che i dischi duri esterni i ciapa piesè posto e i tien piesè dati. In più de solito i dischi duri esterni i ga anca el filo de la corente, parché la corente che pasa par la porta USB no la xe in bisogno par alimentarli, come sucede inveze su le ciavete.


Controło de autoritàLCCN (ENsh88002126 · GND (DE4198218-6 · BNF (FRcb120661472 (data)
Traesto fora da Wikipèdia - L'ençiclopedia łìbara e cołaboradiva in łéngua Vèneta "https://vec.wikipedia.org/w/index.php?title=Disco_duro&oldid=952477"