Ferovia Całalso-Pàdoa

lìnia feràta tàłiana
Cheło che te ghè schcià el rimanda a sta voxe, parché el xe on so sinònemo o el vien esplegà cuà drento. rimandamento da Ferovia Calalso-Pàdoa


La ferovia Calalso – Pàdoa a xe na ferovia secondaria italiana de propietà statae che la unise le Alpe, partendo da Całalso, co la Pianura Padana, a Padoa.

Ferovia Całalso-Pàdoa
Stati traversaiItàłia
Łonghesa155 km
PropietàrioRete Feroviària Italiana
XestorTrenitàlia
Eletrifegasionnon‐electrified railway system

La linea feroviaria la xe xestia da Rete Ferroviaria Italiana che la cualifega cofà conplementare[1].

Al servisio feroviario pasejeri rejonai e de longa percorensa al gnen fata da Trenitalia. inte el orarjo de servisio, e par motivi storeghi e gestionai, la linea la xe inseria inte el steso cuadro de la Montebeluna-Treviso.

Storja canbia

La linea feroviarja tra Pàdova e Całalso ła xe al fruto de la realixasion de cuatro projeti diversi nasesti inte el periodo che al nda dal 1877 al 1914:

El toco tra Padova e Canpo San Piero el xe stato fato da la Società veneta par Inprese e Costrusion Publeghe inte el anbito de la costrusion de la linea consorsial tra Basan e al caologo padovan. El toco in cuestion el xe stato finansià da la Provincia de Pàdova e el xe stato verto al 11 de otobre 1877[2].

Rotabili doperadi canbia

Inte la linea ze stato doperà treni tiradi da locomotive a vapor. In partegolar el xe da mansonar i grupi 530 e 740. Dal secondo dopoguera serti treni pasejeri i xe stati fati co automotore, cofà par esenpio le ALn772, le ALn448 (par la "Frecia de le Dolomiti", le ALn773 co i so rimorchi Ln664. I treni a basa frecuentasion deso i gnen fati co on numero intrà 1 e 5 ALn668 o, cualche olta, co on"Minueto". I treni pì frecuentadi i xe stati tiradi da D341, po' sostituide da D.343, cuindi D.345 e par fenir, da la seconda metà de i ani '90, da le D.445. Al servisio merci su cuela parte de la linea che no ła xe eletrifegada el xe stato fato infin a la metà de i ani '90. Ła ùltema axienda a doparar sto sistema de trasporto ła xe stada la cartiera de Santa Jostina. La trasion ła ghe xe stada fidada a locomotive a vapor infin almanco a la fin de i ani '60, podopo a le D.445.

Altre informasion canbia

Voxe corełade canbia

Notasion canbia

  1. RFI - Rete in esercixio (PDF)site.rfi.it.
  2. Cornolò, 2005, op. cit., p. 14

Bibliografia canbia

  • Marina Delli Colli, La Padova-Calalxo, in Voci della rotaia, Roma 1978.
  • Giovanni Cornolò, La Società Veneta Ferrovie, 2ª ed., Ponte San Nicolo, Duegi Editora, 2005.
ISBN 88-900979-6-5.

Altri projeti canbia


Linganbi foresti canbia


Traesto fora da Wikipèdia - L'ençiclopedia łìbara e cołaboradiva in łéngua Vèneta "https://vec.wikipedia.org/w/index.php?title=Ferovia_Całalso-Pàdoa&oldid=1106769"