Laguna de Gravo


La Laguna de Gravo la xe na laguna situada inte l'Adriatico Alto che la se destira da Fossalon de Gravo fin a l'isola de Anfora, a l'altezza de la fose dei fiumi Ausa e Corno.

Infobox de Zeografia fìzegaLaguna de Gravo

Cànbia el vałor in Wikidata
SorteCorpo de àcua Cànbia el vałor in Wikidata
Liogo
Rejon aministrativa Itàłia Cànbia el vałor in Wikidata

Map

 





















































Vista su de la laguna. Sul fondo el santuario de Barbana
El banco de Orio, na strissa de rena che la separa la laguna de Gravo dal mar Adriatico; sul sfondo Grado

La laguna, che la ocupa na superficie de circa 90 chilometri quai, la xe divisa inte un setor oriental (palù de sora) e inte uno ocidental (palù de soto) da la diga su la qual se desnoda la strada che la colega Gravo a la teraferma.

Le orizene de la laguna le xe recenti. Fin al V secolo inte l'area prevaleva de fati la teraferma, cofà che testimonià da numarosi catae archeoloseghe, intra dei quai la via romana, desso interamente coverta da l'aqua, che la colegava Aquileia al so scalo de Gravo.

Carateristega de la laguna xe la presenza dei casoni, semplici abitazion con coverto de pagia e porta orientada a ocidente doparae in passà dai pescadori graisani.

Dal ponto de vista naturalistego, la laguna la se presenta siora de essenze arboree, e in particolar di tamarissi, olmi, stroperi, zinepri e pini. La fauna la presenta na notevole varietà de volatii, intra i quai cocai, garzete, garzete cenarini, mezurini, rondene de mare. Di rilievo l'iticoltura, co la presenza de numarose valae da pesca.

L'imbarcazion tipega dei abitanti de la laguna la xe la "batela", a fondo piato e manovrada a remi. La batela, longa in zenare dai 5 ai 10 metri, la xe condota da un remador in piè a popa e la pol essar dotada de un albaro.

La laguna, che la confina a ocidente con la Laguna de Maran, la xe traversada in senso lonzitudenal da la idrovia Litoranea Veneta, na via de aqua che la colega Venexia co la fose del Lisonz e Trieste.

Traesto fora da Wikipèdia - L'ençiclopedia łìbara e cołaboradiva in łéngua Vèneta "https://vec.wikipedia.org/w/index.php?title=Laguna_de_Gravo&oldid=1152040"