Val Zoldana




La Val Zoldana, dita anca Val de Zolt, o anche Valzoldana, la xe na area zeografega de la Provincia de Belun, solcada dal corso del torente Maè, afluente drito del Piave. La xe traversada par tuta la so longhezza da la Strada Statal 251.

Infobox de Zeografia fìzegaVal Zoldana

Cànbia el vałor in Wikidata
SorteVałe Cànbia el vałor in Wikidata
Liogo
Rejon aministrativa Itàłia Cànbia el vałor in Wikidata

Map

 
Bagnà daMaè Cànbia el vałor in Wikidata
Caena montagnozaDołomiti Cànbia el vałor in Wikidata




















































Fa parte de la val i comuni de Val de Zolt e Zopé de Cador che, nonostante l'apelativo, el xe completamente inserio inte el zoldan sia zeografegamente sia par quel che rivarda i servizi. Al comun de Longaron partien el trato inizial dito Canal del Maè.

Zeografia fisega canbia

El primo tratto: el Canal del Maè canbia

La valada la gavaria scuminzio da le bande de la confluenza del Maè inte el Piave, in corispondenza de Pirago de Longaron. La prima metà la xe caraterisada da un paesazo piassè salvadego e, par la profondità dei oridi scavai dal torente e la ripidità dei pendii, la xe sempre stada poco adata a l'insidiamento uman: sorze sol che do chiei vilazi (Igne e Sofranco, sempre in comun de Longaron) e poche casere isolae; par questo sto trato no'l xe considerà uncora la vera e propia val e el xe dito Canal del Maè.

Centri Abitai canbia

Dopo del lago de Pontesei el primo paese che se cata el xe For, svoltando a drita se razonze Somariva e in sevito i centri de Fornesighe e Bragarezza e pì vanti i abitai de Zopé de Cador e le so frazion de Bortolot e Vila; oltrapassando For centro se riva inte la località de Soto le Rive, e su la so drita Astragal e a la zanca Pralongo. Dopo de un trato disabità si razonze el paese de Dont chiapando la val su la zanca si razonze i abitai de Cordele, Gavaz e Chiesa. Passando el centro de Dont e de Vila si razonze le borgae de Zolt: Fusine, Brusadaz, Coi, Costa, Iral, Mareson, Molin, Pecol, Pianaz e Soramaè.

Varda anca canbia

Collegamenti esterni canbia

Controło de autoritàVIAF (EN158726944 · LCCN (ENnr96020340 · WorldCat Identities (ENnr96-020340
Traesto fora da Wikipèdia - L'ençiclopedia łìbara e cołaboradiva in łéngua Vèneta "https://vec.wikipedia.org/w/index.php?title=Val_Zoldana&oldid=1151896"