Difarense intrà łe version de "Kikuyu"

[Revixion njiancora controłà][Revixion njiancora controłà]
Contenuto cancellato Contenuto aggiunto
Nessun oggetto della modifica
Riga 5:
== Storia ==
 
I kikuyu i xe on grupo [[bantu]]. I xe rivà en Kenya da l’ovest, anca se el xe dificile dir da doe en particolare. Co i xe rivà rente al [[Kilimanjaro|Monte Kilimanjaro]], on grupo el xe andà a sud, e n’altro a nord. I primi kikuyu i xera caciatori e racoglitori, i vivea de quelo ch ei riusiva a cater su. Na olta rivà su i altipiani rente al monte Kenya, i xe diventà agricoltori.
La mitologia kikuyu raconta che Dio – Ngai – el gha creà Kikuyu e so mojer Mumbi e el la mesi sul monte Kirinyaga. La prima fameja la gha vù nove fiole: Wanjiku, Wanjiru, Njeri, Wamboi, Wangari, Wacera, Watheira, Wairimu e Wangoi. Co le xe diventà done, le gha sposà de i omeni che vegnea da lontan. N’altro mito dixe che i omeni i xe stà creà da Ngai e che i xe vegnù fora da on Mugumo (figo). Ancora deso, tute le done kikuyu le gha ono de i nomi de le prime nove fiole de kikuyu e Mumbi.
I kikuyu i sa stabilio ntorno al monte Kenya e i gha inglobà grupi pi pecenini. La tribù la xe reusida a cresar e a organizsar na produzsion agricola pi grande de el bisogno interno. L’ecedenzsa la xe stà usà par el marcà co le tribù contigue: maasai, kamba, meru e embu. I kikuyu i gha scominzsià a espandarse. El colonialismo el gha fermà sta spansion e ridoto i kikuyu a vivar en te le riserve, dando la tera pi bona a i colonialisti inglexi.
Traesto fora da Wikipèdia - L'ençiclopedia łìbara e cołaboradiva in łéngua Vèneta "https://vec.wikipedia.org/wiki/Kikuyu"