Difarense intrà łe version de "Storia de la Tanzania"

[Revixion njiancora controłà][Revixion njiancora controłà]
Contenuto cancellato Contenuto aggiunto
Nessun oggetto della modifica
Riga 7:
 
==Mondo arabo==
Verso el X secolo, i marcanti arabi e persiani che i laorava longo la costa africana i xe rivà anca su le coste de la Tanzania. Da el matrimonio de axiatici co le popolazsioni bantu de la costa la xe nata el popolo e la cultura [[cultura swahili|swahili]]. I swahili i gha costruio sità e fortini su la costa, so le isole, specialmente Mafia, Zanzibar, Pemba e Kilwa. La comunità swahilil la gavea on bon comercio co l’Oman, la Persia, l’India e la Cina. Sto periodo el xe conosù come l’Era Shirazi.
I primi eoropei a rivar so le coste de la Tanzania en tempi moderni i xe stà i portoghexi. En tel 1498, Vasco de Gama el gha visità Kilwa e par el 1525 i portoghexi i gavea el control de la costa. Dopo varie guere co i omaniti, i portoghexi i gha perso el control de la zona swahili e i omaniti i gha stabilì on sultanato a [[Zanzibar]]. Da Zanzibar, el sultan el controlava la costa dal sud de la Somalia al nord del Mozanbico, e le trate comerciali de l’interno de l’Africa che rivava su le coste de l’Oceano Indian.
 
Traesto fora da Wikipèdia - L'ençiclopedia łìbara e cołaboradiva in łéngua Vèneta "https://vec.wikipedia.org/wiki/Storia_de_la_Tanzania"