Difarense intrà łe version de "Marco Foscarini"

[Revixion njiancora controłà][Revixion njiancora controłà]
Contenuto cancellato Contenuto aggiunto
Nessun oggetto della modifica
Nessun oggetto della modifica
Riga 28:
El ga studiò a ł'Academia dei nobiłi de San Francesco Saverio a [[Bołogna]].
Durante ła xoventù e ła maturità el ga conseguìo con sucesso picołe incarichi diplomateghi preso sedi comunque inportanti quałi de Roma e Torin.
<!--
Divenuto noto per la sua erudizione è curioso far notare come uno dei suoi interessi principali fossero i coralli, tanto che il famoso letterato [[Gasparo Gozzi]], suo ospite spesso, si lamentava del fatto che ogni conversazione in ogni momento della giornata dovesse vertere su quell'argomento tanto insolito.
Come tutti gli studiosi della sua epoca Marco Foscarini ebbe importanti collezioni di libri e manoscritti antichi.
Pur d’arricchire i suoi archivi non disdegnò comportamenti poco consoni ad un gentiluomo; si dice che una volta, durante un’ambasciata a Roma, con l'appoggio del nipote Sebastiano, derubò un suo ospite, addirittura un cardinale, d’un prezioso manoscritto sostituendolo con un falso.
Vere o false che fossero queste voci (peraltro il derubare un “concorrente” all'epoca era visto come cosa normale) genuina fu la grande cultura e la sua abilità nell'arte oratoria.
 
Diventà noto par ła so erudizsion a xe curioxo far notar come uno dei so intsresi prinzsipałi i fuse i corałi, tanto che el famoxo łeterato [[Gasparo Gozzi]], speso so ospite, el se łamentava del fato che ogni conversazsion in ogni momento deła xornata ła dovese 'ndar a finir so quel argomento.
Divenuto procuratore di S. Marco per meriti si ritirò dalla carriera diplomatica per dedicarsi interamente ai suoi studi e per affinare la sua oratoria oltre in ambito politico anche in quello letterale.
 
Come tuti i studioxi deła so epoca Marco Foscarini el gaveva inportanti cołezsion de livri e veci manoscriti.
 
Diventà procuratore de San Marco par meriti el se ga ritirà dała cariera diplomatega par dedicarsi intieramente ai so studi e par afinare ła so oratoria oltre in anbito połitego anca in queło łeterałe.
<!--
== Svolta ==
Il [[1745]] fu l'anno di svolta della sua vita.
Traesto fora da Wikipèdia - L'ençiclopedia łìbara e cołaboradiva in łéngua Vèneta "https://vec.wikipedia.org/wiki/Marco_Foscarini"