Difarense intrà łe version de "Primavera de Praga"

[Revixion njiancora controłà][Revixion njiancora controłà]
Contenuto cancellato Contenuto aggiunto
Nova pàxena: La '''Primavera de Praga''', in ceco ''Pražské jaro'', la xe sta un tentativo de liberalizazion democratica svolto in Cecoslovachia dal 5 de zenaro al 20 de agosto 1968, ...
 
pNessun oggetto della modifica
Riga 3:
In Cecoslovachia ghera a l'epoca un regime comunista totalitario e represivo, controlà da l'[[Union Sovietica]], che nei anni el gavea creà un bel po' de malcontento tra la gente. A l'inizio del [[1968]], a l'interno del Partito Comunista Cecoslovaco xe nato un gruppo de riformisti, guidà da Alexander Dubček, che i proponea de realizar un ''"socialismo dal volto umano"''. Con l'apogio de la grande majoranza de la popolazion, i sa messo a far na serie de riforme: l'idea l'era quela de mantegner l'inpostazion socialista de l'economia, con la coletivizazion e tuto quanto, ma concedendo ma magiore libertà politica, de stanpa e de espresion.
 
I Sovietici però i gavea paura, lasandoghe far le riforme, de perdar el so potere su la Cecoslovachia e magari su altri paesi de l'Est che gavaria seguio el so esenpio, e quindi i ga decidesto de fermar la liberalizazion co la forza. La note tra el 20 e el 21 de agosto del [[1968]], na forza stimà tra 200.000 e 600.000 soldai e tra 5.000 e 7.000 cariarmai i ga invadesto la Cecoslovachia, copando 72 persone e provandoprovocando l'emigrazion verso i paesi ocidentali de 300.000 persone in tuto. Dubček l'è sta arestà e sostituio a la guida del paese da Gustáv Husák, che el ga subito anulà tute le riforme. I paesi ocidentali i sa limità a qualche protesta verbale.
 
El 16 de zenaro [[1969]] un studente ceco, Jan Palach, el sa dato fogo in piaza Venceslao a [[Praga]], morendo subito dopo, par protestar contro l'ocupazion sovietica.
Traesto fora da Wikipèdia - L'ençiclopedia łìbara e cołaboradiva in łéngua Vèneta "https://vec.wikipedia.org/wiki/Primavera_de_Praga"