Difarense intrà łe version de "Storia de la Mauritania"

[Revixion njiancora controłà][Revixion njiancora controłà]
Contenuto cancellato Contenuto aggiunto
Riga 14:
 
===Guera Sahariana===
En tel 1975, Daddah el gavea da frontegiar l’opozsizsion en casa, e l’espansionismo marochin a l’estaro. La Mauritania la gha invaso el teritorio del Sahara Spagnolo, ancò [[Repubblica Araba Saharawi Democratica]], e el gha anexo el sud del teritorio. I guerilieri del [[Fronte PolixarioPolisario]] i gha scominzsià na guera de liberazsion contro i mauritani. Par tri ani, i saharawi i gha atacà le postazsioni minerarie mauritane e persino bonbardà la cavedal. Daddah el gha mandà le trupe nere al fronte, ma queste le se sa ribelà parché i no volea conbatar na guera che i giudicava esar na guera araba. Daddah nol gha volù ritirarse e el gha preso decizsioni senpre pi totalitarie.
El 10 lulio 1978, el colonel Mustafa Ould Salek el gha fato on colpo de stato. El Polixario el gha proclamà on cesate el fogo. Ould Salek nol xe stà bon de mediare la situazsione e el gha esasperà i neri del sud. A i inizsi del 1979, Mohamed Khouna Ould Haidallah el gha fato n’altro colpo de stato. Dopo na serie de atachi del Polixario, i mauritani i gha asetà de ritirarse da i teritori del Sahara Osidentale e riconosar el Fronte PolixarioPolisario. El Maroco, che ocupava i teritori a nord, el gha reagì violentemente e el gha tentà de far on colpo de stato a Nouakchott. I do paexi i gha roto le relazsioni diplomatiche par qualche ano.
Haidallah el gha provà a canbiar le relazsioni tra i vari grupi de la società mauritana. El gha proclamà la fine de la sciavitù, decizsion che la vien fata da ogni governo mauritano, e el gha provà a darghe pi spazsi a la minranzsa nera. De fato, el gha dovù canbiar continuamente le aleanzse, ricopiando en tel governo le vecie struture de aleanzsa tribale che le gha senpre governà la mauritania, le stese struture che el volea canbiar.
 
Traesto fora da Wikipèdia - L'ençiclopedia łìbara e cołaboradiva in łéngua Vèneta "https://vec.wikipedia.org/wiki/Storia_de_la_Mauritania"