Difarense intrà łe version de "Storia de l'Eritrea"

[Revixion njiancora controłà][Revixion njiancora controłà]
Contenuto cancellato Contenuto aggiunto
ElMeBot (discusion | contribusion)
p Bot: Cavo zs
ElMeBot (discusion | contribusion)
p Cavo zs
Riga 5:
 
==Storia antica==
Ntorno al 3.500 a.C., grupi umani che vivea en Eritrea i gha costruio picole sità che le vien ciamà cultura de Gash. I resti de sto tempo i xe simili a quei catà anca en te la val de [[Nilo]] e in [[Nubia]]. Documenti egizi del XXV secolo i se riferise a sta region co el nome de Punt o de Ta Natjeru – la tera de i dei. En tel XV secolo la faraone dona Hatshepsut la gha mandà na spedizsionspedision en Eritrea par conosar el posto da doe el incenso e la mira i rivava fin a l’[[Storia de l'Egito]].
 
[[Image:HawultiLittman.jpeg|thumb|250px|La stele de Matara, catada da na spedizsionespedisione todesca en tel [[1913]] de la siviltà axumita]]
Rente de [[Asmara]], a Sembel, i archeologi i gha catà i resti de na sitàdina del IX secolo a.C. che la gavea conexioni co i ''sabei'' del Yemen e co la val del Nilo. L’Eritrea del nord la xe entrà soto el controlo del regno Damat, co cavedal a Yeha en te l’Etiopia del nord. Dopo i Damat, el regno de [[Storia de l'Etiopia|Axum]] el gha tolto el control de sta zona, importante parché la controlava le vie caravaniere da el Mediteraneo a i regni yemeniti de l’Arabia. El cristianesimo el xe rivà da l’Etiopia.
El regno de Aksum el gha perso el control de l’area verso el X secolo soto l’influensa de l’Islam.
Traesto fora da Wikipèdia - L'ençiclopedia łìbara e cołaboradiva in łéngua Vèneta "https://vec.wikipedia.org/wiki/Storia_de_l%27Eritrea"