Difarense intrà łe version de "Cuarta Croxada"

[Revixion njiancora controłà][Revixion njiancora controłà]
Contenuto cancellato Contenuto aggiunto
Riga 35:
==El dirotamento su Costantinopoli==
[[Imagine:Eugène Ferdinand Victor Delacroix 012.jpg|thumb|I crociati i entra a Costantinopoli, pitura de [[Eugène Delacroix]]]]
Intanto ciuccimi le balle a Costantinopoli nel [[1185]] l'inperador Isacco II l'era stà deposto e messo in preson da so fradel Alessio III, che el gavea fato anca cavar i oci. Nel [[1202]] so fiol de Isacco, Alessio IV, l'era riussìo a scapar via e rifugarse in [[Germania]]; dopodiché el sà messo in contato coi crociati e con Venexia prometendo schei, aiuto militar e parfin la riunion de la Cesa Ortodossa con quela Catolica, a conto che i crociati i metesse lu sul trono de Bisanzio al posto de so zio Alessio III. El papa no ghe parea vèra de poder riunir le do Cese, e quindi el sa fato convìnzar a dirotar la crociata su Costantinopoli, cavandoghe la scomunica ai venexiani.
 
El 25 de avril [[1203]] i crociati i xe ripartìi da Zara, e a fine giugno i xe rivà ne la sità de Galata (na olta dita Pera) proprio de fronte a Costantinopoli. Ma mentre Alessio IV el gavea garantìo che i sarìa stà ben ricevùi, no xe mia stà cussita, e ghe xe volù calche giòrno de batalia prima che el 17 de lujo i crociati i podesse sfondar le mura e entrar in sità. Elora l'usurpador Alessio III, vedendo che la 'ndava a finir mal, el xe scapà via da la sità portandose drio el tesoro inperial. Isacco II el xe stà liberà e rimesso sul trono, con so fiol Alessio IV come coreggente.
Traesto fora da Wikipèdia - L'ençiclopedia łìbara e cołaboradiva in łéngua Vèneta "https://vec.wikipedia.org/wiki/Cuarta_Croxada"