Difarense intrà łe version de "Troi"

[Revixion njiancora controłà][Revixion njiancora controłà]
Contenuto cancellato Contenuto aggiunto
Riga 58:
* '''''Troi atrežadi o vie ferade'''''
:An reconprende tuti i troi che i à 'te 'l so tracià toch atrežadi (da i cordin a le scale de fer, passando par stafe, renžin artificiai, ecc.).
 
=== Classificažion in base a la origine de 'l troi ===
 
* '''''Troi da strada abandonada'''''
:Na olta che na strada no la serve pì come tal e la gnen abandonada, ten žerti casi la pol representar comunque na via comoda de passajo. Te 'n sto caso se à na degradažion de la sede stradal, a 'l posto de la qual resta na via che no la permet pì al transito de veicoi.
De solito questo la sucede 'te le strade fate far da 'l genio militar in vista e durante la [[prima guera mondial]]. carateristica de sti quà la è la pendenža costante, e la sede stabile fata co mur a sass, e na žerta largheža.
 
*'''''Troi militar'''''
:Troi nassesti durante la guera par portar omi, munižion e alimenti a la đent a 'l fronte. Se i cognoss parchè i à senpre la stessa pendenža e i cor a tornanti su costoi riparadi. No i à infrastruture.
 
*'''''Troi da mussa'''''
:Troi fati par tirar la [[mussa]], doperadi aonde che era necessario al trasporto de stele, fjen, carbon. I è larghi ca. 60-70cm. De solito i corr 'te 'n buss parchè la manutenžion la gnen fata ciapando i sass e al material che chej 'te 'l troi e postandolo 'te la parte esterna.
 
*'''''Troi de le vache'''''
:Troi fati par montegar e desmontegar. I è i pì tropi troi che porta 'te i pascoi de montagna.
 
*'''''Troi de le bestie'''''
:Troi segnadi da 'l passajo de ruminanti de montagna. Siben che de solito no i è frequentadi da i omi, se pol doperarli se da caso se se perde parchè de solito i sghiva tute le eventuai ocasion de incrodarse.
 
== Segnaletica ==
Traesto fora da Wikipèdia - L'ençiclopedia łìbara e cołaboradiva in łéngua Vèneta "https://vec.wikipedia.org/wiki/Troi"