Difarense intrà łe version de "Bantu"

[Revixion njiancora controłà][Revixion njiancora controłà]
Contenuto cancellato Contenuto aggiunto
ElMeBot (discusion | contribusion)
pNessun oggetto della modifica
ElMeBot (discusion | contribusion)
pNessun oggetto della modifica
Riga 20:
==Espansion==
L’espansion de i bantu la xe durada secoli. In serti casi se pol dir che la continua anca ancò. I bantu i ga portà con coli la metalurgia e nove tecniche agricole. Co ste nove tecnologie i xera avantagiadi so i grupi [[pigmei]] (racoglitori e caciatori) e quei pastori, come i nilotici. L’agricoltura e la metalurgia le permeteva la colonizasion del teritorio e na majore densità de popolasion che la cacia e el pascolo. I bantu i xe anca stà boni de scominsiar l’alevamento de bestie, adotando le tecniche de altri popoli.
I ricatamenti archeologici no permete de descrivar co precision i movimenti de i bantu. Se sa che dal 5.000 al 1.500 a.C. i grupi bantu i ga slargà i teritori soto el loro control fin a rivare a le foreste che ocupa l’Africa Sentrale. Za verso el 500 a.C: i primi grupi bantu i ga ocupà le savane de lo [[Zanbia]], de l’[[Angola]] e el sud del [[Republica Democratica del Congo|Congo]]. A lo steso tenpo, on grupo chel xe ndà verso est el xe rivà en te la zsonaxona de i [[Grandi Laghi]] za verso el 1.000 a.C. Verso el 300 d.C. i primi grupi bantu i xe rivà en [[Sudafrica]], come i ritrovamenti en kwaZulu Natal i dimostra.
Dal 1.200 d.C. in poi se nota la nasita de regni tra i popoli de lengoa bantu. El proceso de formasion de regni senpre pi grandi e boni de controlo del teritorio el xe dovù a l’incremento de la popolasion e a la nasita de la figura sentrale del re. L’afinamento de le tecniche metalurgiche per la preparasion de armi e lo scontro co i primi invasori del continente – arabi, swahili e eoropei – i ga contribuido a la formasion de unità sentralizade par resistar a le incursioni foreste.
 
Traesto fora da Wikipèdia - L'ençiclopedia łìbara e cołaboradiva in łéngua Vèneta "https://vec.wikipedia.org/wiki/Bantu"