Difarense intrà łe version de "Africa subsahariana"

[Revixion njiancora controłà][Revixion njiancora controłà]
Contenuto cancellato Contenuto aggiunto
VajotwoBot (discusion | contribusion)
p Bot: Sostituzione automatica (-\[\[[Ii]mage: +[[File:)
Xqbot (discusion | contribusion)
p Bot: Canbio: nl:Sub-Saharisch Afrika; modifiche estetiche
Riga 2:
Par '''Africa subsahariana''' se intende el continente africano soto el [[Deserto del Sahara]]. Alcuni i dixe che el [[Sahel]] el faria parte de l’area geografico-culturale del Sahara, e i esclude sti paesi da la fasa subsahariana. En tel pasà, stà zona la vegnea ciamà Africa nera, nome che nol vien pi usà parché el xe razista e el no riflete l’identità vera de la regione.
 
== Giografia ==
L’Africa subsahariana la ga 24,3 milioni de km quadrati. La xe granda 2,5 olte l’Eoropa. En sta region se cata un mucio de ecosistemi e de carateristiche giografiche diverse. Se pasa da le savane a le foreste tropicali, da i monti a i vulcani, da i altipiani a le bariere coraline. I fiumi i xe tra i pi longhi del mondo – [[Nilo]], [[Congo]], [[Zanbexi]] – e i serve anca da via de comunicasion.
Le montagne pi alte le se cata longo la [[Rift Valley]], la spacadura che la parte dal [[Mulanje]], al confin tra Mozambico e Malawi e la va fin a la Siria. Sti qi i xe el [[Kilimangiaro]] (5895 m de altitudine) en [[Tanzania]] e il [[Monte Kenya]] (5199 m) en tel [[Kenya|stato omonimo]], el [[Ruwenzori]] (5110 m) en Uganda. En te l’Africa de l’ovest se cata el [[Monte Camerun|Camerun]] (4070 m).
Riga 10:
Senpre ne la Rift Valley se cata tanti laghi, alcuni salà. I pi grandi i xe el [[Lago Vittoria]] e el [[Lago Tanganica]]. Tra i laghi salà se ricorda i laghi Magadi e Nakuru en Kenya, e el Natron en Tanzania.
 
== Storia ==
{{Vedi anche|Storia de l'Africa}}
[[ImagineFile:Niger-Congo.png|right|200px|thumb|Mapa de la distribusion de i bantu]]
L’umanità la xe nata en te la Rift Valley. I pi antichi ricatamenti de ominidi i xe stà fati en Tanzania (Olduvai Gorge), Kenya (Turkana Desert) e en Etiopia (Afar). Se pensa anca che i primiomeni i gabia lasà el continente pasando par el [[Corno d'Africa]] e rivar en te la penisola arabica.
 
Riga 29:
El colonialismo el xe scominsià en tel XIX secolo, e la [[Conferensa de Berlin]] la ga deciso le divixioni del continente. I stati atuali i segue le divixioni coloniali fate secondo criteri de controlo da parte de i eoropei.
 
== Demografia ==
La popolazion de stà region la xe de 771 milioni de abitanti.<ref>[http://devdata.worldbank.org/external/CPProfile.asp?PTYPE=CP&CCODE=SSA]</ref> El taso de cresita corente el xe del 2.3%. Le projesion de le [[ONU|Nasion Unìe]] le dixe che nel 2050 in sta region ghe sarà circa 1,5 miliardi de persone.<ref>[http://esa.un.org/unpp]</ref> El 0,5% i xe de origine eoropea e el 2% de origine axiatica.
 
== Economia ==
Le pi inportanti economie de l’Africa subsahariana le xe quele del [[Sudafrica]] – da sola el 60% de la regione – da la [[Nigeria]] e del [[Kenya]]. En sta region se cata anca i 25 paexi pi poveri del mondo.
 
== Fonti ==
{{references}}
 
Riga 72:
[[lt:Subsacharinė Afrika]]
[[mk:Супсахарска Африка]]
[[nl:Sub-SaharaSaharisch Afrika]]
[[nn:Afrika sør for Sahara]]
[[no:Afrika sør for Sahara]]
Traesto fora da Wikipèdia - L'ençiclopedia łìbara e cołaboradiva in łéngua Vèneta "https://vec.wikipedia.org/wiki/Africa_subsahariana"