Difarense intrà łe version de "Storia del Botswana"

[Revixion njiancora controłà][Revixion njiancora controłà]
Contenuto cancellato Contenuto aggiunto
TXiKiBoT (discusion | contribusion)
Riga 13:
El grupo pi inportante del paexe e quel che ge da el nome, i tswana, i xe entrà en tel sud sercando i pascoli par le so mandrie. Co l’evento de la [[Storia del Sudafrica|difaqane]], i ndebele i ga spinto i twasa verso el nord. I tswana i ga sercà riparo en tel deserto del [[Kalahari]]. I ndebele i ga proseguì verso el nord par rivar en tel teritorio de lo [[Zinbabwe]]. Verso el 1830 i se sa sitemà longo i tereni pi fertili longo el fiume Limpopo. I tswana i se sa organisà torno a oto fameje pi inportanti, che le controla la vita politega del paexe anca ancò. La mancansa de unità la ga indebolio el grupo de fronte a i atachi da de fora.
 
==Periodo coloniale==
Verso el 1845, i boeri del [[Sudafrica]] i ga scominsià a atacar i acanpamenti tswana rente de la frontiera co el Transvaal. En tel 1876, i capi Setshele de el clan Kwena e Khama del clan Ngwato, i ga domandà a i inglexi de la colonia del Capo de jutarli contro le incursioni boere. I do capi i parlava a nome de i so do clan, e no podea parlar a nome de tuti i tswana. I inglexi i xe stà veleci en tel rispondare e intervenir. A i inglexi no ge interesava el paexe, che nol xera fertile e no gavea materie prime. I inglexi i volea el control de el teritorio par inpedir che i boeri de le republiche auonome del Transvaal e de l’Orange le se metese en comuicasion co la Namibia, controlada da i todeschi. I inglexi i ga alora proclamà el protetorato e dato el nome de Bechuanaland.
 
[[File:Esenpio.jpg]]pipi
I inglexi i ga promoso i trasporti co la costrusion de na ferovia che portase i minerai da le miniere del Zinbabwe (alora Rhodesia) a i porti del Sudafrica. La ferovia la xe stà pronta en tel 1897. I tswana i ga capio che i podea usar la ferovia a so cantagio e i ga scominsià a esportar vache en Sudafrica, e fin en tel Regno Unio. Co i inglexi i ga meso insieme i vari teritori de l’Africa Australe, i tswana i xe stà boni de tegnar el Bechuanaland fora dal novo stato del Sudafrica. I no ga podù star fora da la dependensa del Sudafrica. El Botswana el xe on paexe lontan dal mar e no ga sbochi direti che a i porti de Durban e Port Elisabeth en Sudafrica.
En tel periodo de la colonia no ge stà altri tentativi de svilupo. I inglexi i controlava el paexe da i ufici en Mafikeng, en Sudafrica e i no gavea voja de svilupar el paexe.
 
==Indipendensa==
Traesto fora da Wikipèdia - L'ençiclopedia łìbara e cołaboradiva in łéngua Vèneta "https://vec.wikipedia.org/wiki/Storia_del_Botswana"