Difarense intrà łe version de "Amsterdam"

[Revixion njiancora controłà][Revixion njiancora controłà]
Contenuto cancellato Contenuto aggiunto
EmausBot (discusion | contribusion)
Veneixa (discusion | contribusion)
Nessun oggetto della modifica
Riga 18:
'''Amsterdam''' la xe la [[Cavedal (sità)|cavedal]] e la sità pi granda dei [[Paexi Basi]], inte la provinsia de l'[[Ołanda Setentrionałe]]. El [[Amsterdam (comune)|comun de Amsterdam]] el ga 739.295 residenti (al [[1 de genaro]] [[2005]]) de oltra 170 nasaionaità, invesse la popolassion che la sta inte l'àrea metropoitana la conta serca 1.450.000 persone.
 
==Sede institussional==
Dal momento che la sede istitussional del goerno la xe situà a [[L'Aja]], tante volte sta ùltima la vien confusa co la cavedal, che invesse la xe Amsterdam. I Paesi Bassi i xe uno dei pochi stati onde che el sentro goernatìo no'l coinside co la cavedal.
 
==Ministrasion==
La sità la xe ministrada no solo dal sìndego e dal consejo comunal sentral, ma la xe anca devidesta in difarente parte sitadine/sircoscrission (''Stadselen''), che la ga i so conseji. Tute le dessision locae le xe ciapae da sti conseji sircoscrissionai e solo le pi inportante dessision infrastruturae e xe deegae a la ministrassion prinsipal. Oltra al sentro de la sità, la munissipaità la ciapa rento le sevente sircoscrission: Amsterdam Noord, Amsterdam Oud Zuid, Bos en Lommer, De Baarsjes, Geuzenveld/Slotermeer, Oost/Watergraafsmeer, Osdorp, Oud-West, Slotervaart, Westerpark, Westpoort, Zeeburg, Zuideramstel, Zuidoost (incluso Bijlmer).
''Amsterdam Noord'' la xe separada dal resto de la sità da la via d'aqua, el Canal del Mare del Nord.
==Sentrorinasimental==
 
Amsterdam la ga uno dei majori sentri rinasimentali de tuta l'Europa. Numerose costrussion che risale al periodo tra el [[XVI secolo|XVI]] e [[XVII secolo]], conossiùo anca come Età de l'Oro, le xe desso considerade monumenti storici e le se cata intorno a na serie de canài semisircolari.
Sti qua i ciapa rento el porto vecio che na olta el gera facià sul [[Zuiderzee]], ancuò separado dal resto del mar verto e ciamà col nome de [[IJsselmeer]] o lago IJssel. La sità la xe famosa parché la ospita el [[Rijksmuseum de Amsterdam|Rijksmuseum]] (museo reàl), el [[Vincent Van Gogh|Van Gogh]] Museum, la [[Concertgebouw]], el [[Rembrandt]] House Museum, la casa de [[Anna Frank]], el monumento a la memoria dei [[omosessualità|omosessuali]] copài in tei canpi de sterminio [[nazismo|nazisti]] ed un enorme nùmaro de [[bicicleta|bisiclete]].
==Quartier a luci rosse==
 
Amsterdam la xe anca famosa par el so [[quartier a luci rosse]], ''de Wallen'', ed i so numerosi ''[[coffee-shop|coffee shops]]'' autorizadi a véndar la cannabis e i derivadi de la [[marijuana]]. La [[prostitussion]] la xe legal nei [[Paesi Bassi]]. Chi che la esèrsita xe considerà un lìbaro professionista e el xe tassà come qualsiasi altro inprenditor. La [[cannabis]] invesse no la xe legal, ma solo tolerada; questo vol dir che la vendita de na quantità inferior ai 5 grami par cliente e el possesso de quantità fin a 30 grami no le xe perseguìe da la lege.
 
Traesto fora da Wikipèdia - L'ençiclopedia łìbara e cołaboradiva in łéngua Vèneta "https://vec.wikipedia.org/wiki/Amsterdam"