Difarense intrà łe version de "Trìpułi"

[Revixion njiancora controłà][Revixion njiancora controłà]
Contenuto cancellato Contenuto aggiunto
p r2.6.6) (Bot: Canbio: so:Triboli
VajotwoBot (discusion | contribusion)
p Bot: Fixing redirects
Riga 1:
[[File:Tripoli_cityscape.jpg|thumb|250px|right|Panorama de Tripoli]]
'''Tripoli''' la xe la cavedal de la [[Łibia|Libia]]. La se cata en tel nord de el paexe, su la costa de el mar Mediterano. La xe na sità antica, fondada da i [[fenici]] en tel secolo VII a.C. Anca se la xe la cavedal, no ghe ministeri a Tripoli.
 
 
== Storia ==
 
No se gha notisie serte prima de l’arivo de i [[fenici]]. I fenici i gha fondà la sità de Oea su na penisola rociosa che formava na baia naturale. Dopo i fenici, i greci e dopo i [[cartaginecartàxene|cartaginesi]]si i gha controlà la sità e el porto.
 
I romani i xe rivà a la fin de el secolo II a.C. e i la gha ciamà Regio Syrtica. En tel secolo III d.C. la xe stà ribatezà Regio Tripolitana – regione de le tre sità, che le xera: Oea, Sabratha e Leptis Magna.
 
Co l’arivo de le invasioni arabe del secolo VIII, Tripoli la xe finia soto el controlo de el Cairo, prima co i Fatimidi e dopo co i Mameluchi. El controlo islamico el xe durà fin al 1510, co i spagnoli gha caturà la sità e, e tel 1523, i le gha data a i Cavalieri de san Giovani che i la gha fortificà. I cavalieri i gha tegnù la sità fin al 1551, co i turchi iè stà boni de conquistar el nord Africa ([[Inpero Otoman|Impero Otoman]]). I turki i governava traverso on Pashà, che se fidava de i Gianzeri. En tel 1711, Ahmed Karamanli, un gianizero de origine turche, el gha copà el Pashà e eò sa fato governator de la Tripolitania. El xera sotomeso a Costantinopoli solo de faciata, de foto, el xera el re indiscuso de la region. I Karamanli i xe restà al poder fin al 1855, co i turchi iè stà boni de tornar al poter.
 
El 29 setembre 1911, l’[[Itałia|Italia]] – co el pretesto de protezar i italiani che vivea a Tripoli – la gha dichiarà guera a l’impero otomano. Dopo la batalia de Prevesa, 1 otobre 1911, i turchi i gha firmà el Tratato de Losana dandoghe la Libia a l’Italia, che la xe restà fin al 1943, co le trupe aleate le gha ocupà Tripoli.
 
{{Cavedal de l'Africa}}
Traesto fora da Wikipèdia - L'ençiclopedia łìbara e cołaboradiva in łéngua Vèneta "https://vec.wikipedia.org/wiki/Trìpułi"