Difarense intrà łe version de "Pretoria"

[Revixion njiancora controłà][Revixion njiancora controłà]
Contenuto cancellato Contenuto aggiunto
Luckas-bot (discusion | contribusion)
p r2.7.1) (Bot: Zonto: sh:Pretoria
pNessun oggetto della modifica
Riga 1:
[[File:Union Buildings Pretoria.jpg|thumb|300px|El [[Union Buildings]], parlamento]]
'''Pretoria''' xe la cavedal aministrativa de el [[Sudàfrica|Sudafrica]]. Dopo el tempo de l’[[apartheid]], el governo gha dovesto creare tre cavedali, Pretoria, [[Città del Capo|Sità del CapoCao]] (legislativa) e [[Bloemfontein]] (giudisiaria) par darghe on tocheto de poder a i tre grandi grupi che forma la società sudafricana (neri, meticci – coloured-, e boeri – afrikaaner). De fato, Pretoria xe la vera cavedal.
 
Pretoria xe na sità situà en tel nord de la regione de Gauteng. Co Centurion e Soshanguve la forma l’area metropolitana de Tshwane. Tshwane ga na popolasion de do milioni de abitanti, ma bisognaria anca contar i abitanti de sità satelite come Mamelodi, che da sola gha 800.000 abitanti. La zente la parla [[łéngua inglexe|inglexe]], [[afrikaans]], tswana e ndebele.
Riga 6:
== Storia ==
 
La zona de Pretoria la xera abità da grupi ndebele. A questi se sa zontà de i grupi [[zulu]] e tswana. No pare comunque che ghe fose de i vilagi stabili prima del [[1800]]. La sità la xe stà fondà da Marthinus Pretorius en tel [[1855]] che la gha ciamà così par ricordar so pare, Andries Pretorius. Pretoria la xe diventà la cavedal de la Republica del Sudafrica (el Transvaal) en tel [[1860]]. Co la fondasion de Pretoria i boeri gha terminà la migrasion da la region de el CapoCao che gavea portà a la fondasion de le republiche indipendenti de el Transvaal e del Stato Libaro de Orange.
 
[[File:Voortrekker Monument.jpg|thumb|175px|left|El [[Voortrekker Monument]]]]
Co la seconda guera boera ([[1899]]-[[1902]]), le republiche boere gha perso l’indipendensa. I inglexi gha meso insieme le republiche co le colonie de el Natal e del CapoCao, par formar l’Union del Sud Africa. Pretoria xera la cavedal de l’Union.
La sità gha tre [[università]]: de Pretoria, la università de tecnologia de Tshwane, e l’UNISA – università del Sudafrica. L’economia se basa so le industrie pesanti del [[fero]].
 
== El nome ==
 
Co Marthinus Pretorius xe rivà ne la zona de Tshwane (se pronuncia ''ciuà’ne''), el gha fondà Pretoria. El nome ricorda so pare Andries Pretorius, che el xera ono de i capi de la grande migrasion de boeri dal CapoCao a l’interno del Sudafrica. Andreis el xera ono de i capi che gha vinto la bataglia de Blood River contro i [[zulu]], e ono de quei che gavea otenù l’indipendenza de el Transvaal (Sand River Convention – [[1852]]). Par questo, i boeri (afrikaners) i considera Pretoria la loro cavedal, e on posto importante par la loro storia. El museo de i ''Voortrekkers'' raconta sta storia.
 
I abitanti originali de sta region i vede la storia da n’altro ponto de vista. Par lori, i boeri xe de i invasori che sa tolto la loro tera. La region la se ciamava Tshwane, e gha da verghe stò nome anca ancò. En tel [[2005]], el Consiglio Sudafricano de i Nomi Geografici gha aprovà el cambio de nome. I boeri no xe d’acordo, ma anca tra i neri ghe quei che no i vol canbiar el nome de la sità. El goveno no gha ancora aprovà el cambio.
Traesto fora da Wikipèdia - L'ençiclopedia łìbara e cołaboradiva in łéngua Vèneta "https://vec.wikipedia.org/wiki/Pretoria"