Difarense intrà łe version de "Storia de la Mauritania"

[Revixion njiancora controłà][Revixion njiancora controłà]
Contenuto cancellato Contenuto aggiunto
EmausBot (discusion | contribusion)
p r2.7.2+) (Bot: Zonto: ca:Història de Mauritània
stato —> Stato come unità politica
Riga 16:
En tel 1975, Daddah el gavea da frontegiar l’oposision en casa, e l’espansionismo marochin a l’estaro. La Mauritania la gha invaso el teritorio del Sahara Spagnolo, ancò [[Repubblica Araba Saharawi Democratica]], e el gha anexo el sud del teritorio. I guerilieri del [[Fronte Polisario]] i gha scominsià na guera de liberasion contro i mauritani. Par tri ani, i saharawi i gha atacà le postasioni minerarie mauritane e persino bonbardà la cavedal. Daddah el gha mandà le trupe nere al fronte, ma queste le se sa ribelà parché i no volea conbatar na guera che i giudicava esar na guera araba. Daddah nol gha volù ritirarse e el gha preso decisioni senpre pi totalitarie.
 
El 10 lulio 1978, el colonel Mustafa Ould Salek el gha fato on colpo de statoStato. El Polixario el gha proclamà on cesate el fogo. Ould Salek nol xe stà bon de mediare la situasione e el gha esasperà i neri del sud. A i inisi del 1979, Mohamed Khouna Ould Haidallah el gha fato n’altro colpo de statoStato. Dopo na serie de atachi del Polixario, i mauritani i gha asetà de ritirarse da i teritori del Sahara Osidentale e riconosar el Fronte Polisario. El Maroco, che ocupava i teritori a nord, el gha reagì violentemente e el gha tentà de far on colpo de statoStato a Nouakchott. I do paexi i gha roto le relasioni diplomatiche par qualche ano.
 
Haidallah el gha provà a canbiar le relasioni tra i vari grupi de la società mauritana. El gha proclamà la fine de la sciavitù, decision che la vien fata da ogni governo mauritano, e el gha provà a darghe pi spazi a la minoransa nera. De fato, el gha dovù canbiar continuamente le aleanse, ricopiando en tel governo le vecie struture de aleansa tribale che le gha senpre governà la mauritania, le stese struture che el volea canbiar.
Riga 23:
El 12 dicenbre 1984, Maaouya Ould Sid'Ahmed Taya el gha deposto Haidallah e el se sa proclamà capo del governo. Dopo verghe promeso el ritorno a la democrasia, el se sa dismentegà de le promese. Taya nol xe stà bon de svilupar el dialogo co le minoranze. La tension la xe salià fin a la guera de confin co el Senegal del 1989. Da alora la tension la xe diminuida, ma la diferensa tra mauritani de origine araba e de origine nera la resta presente en te la società.
 
Soto la presion interna e internasionale, Taya el gha parmeso la aprovasione de na nova Costitusion che la gha previsto anca el multipartitismo en tel 1991. Taya el xe rimasto al potere ma el gha subì vari tentativi de colpi de statoStato.
 
==Democrasia==
Traesto fora da Wikipèdia - L'ençiclopedia łìbara e cołaboradiva in łéngua Vèneta "https://vec.wikipedia.org/wiki/Storia_de_la_Mauritania"