Difarense intrà łe version de "Repùblega Sentrafricana"

[Version verifegà][Version verifegà]
Contenuto cancellato Contenuto aggiunto
Addbot (discusion | contribusion)
p Bot: Migrasion de 2 interwiki links so Wikidata - d:q929
p Spostada int'el ordene de la categoria
Riga 50:
}} <!-- fine della tabella - per la compilazione vedi -> Aiuto:Stato -->
La '''Republica Sentrafricana''' (Ködörösêse tî Bêafrîka) xe no Stato de l'Africa Centrale. Prima de l’indipendenza l’era ciamà ''Ugangi Shari''. La confina co el [[Ciad]], el [[Sudan]], el [[Sud Sudan]], la [[Republica Democratica del Congo]], el [[Congo]], e el [[Camerun]]. La cavedal xe [[Bangui]] e la zente parla francexe e sango.
 
 
== Storia ==
 
I ricatamenti archelogici conferma che la zone xera abità almanco sie mila ani prime de Cristo. I regni de l’Africa Ocidentale controlaa anca parte del teritorio (imperi de Kanem-Bornu, di Baguirmi, di Ouaddai e i regni de i fur. I grupi islamizati usava la regione de Oubangui come riserva de sciavi, che i menava su le coste del Mediteraneo o al Cairo. Nel XIX secolo, ghe fu n’invasion de popoli che vegnea dal sud (zande, banda, e baya-mandija).
 
Line 63 ⟶ 61:
 
== Economia ==
 
I problemi politici e la mancansa de democrasia gha vù n’influenza negativa su l’economia. EL paexe xe agricolo, la majoria de le persone le pratica agricoltura de susistensa. Coton e cafè xe prodoti par l’esportasion. El paexe xe cuerto da foreste e pascoli, doe se aleva cavre e vache. El sotosuolo xe rico de minerai (diamnti, fero, uranio, oro). No ghe industria.
 
 
== Giografia ==
 
El Centrafica xe un altipiano da cui se alza do catene de montagne a nord. El fa da spartiacue tra el Ciad e el Congo. Ghe fiumi e laghi, e speso la piova provoca aluvioni.
 
 
== Religione ==
 
Religoni tradisionali (34%), Cristiani protestanti (26%), Catoleghi (25%), Musulmani (15%).
 
 
 
 
 
 
{{Africa}}
 
[[Categoria:Republica Sentrafricana| ]]
Traesto fora da Wikipèdia - L'ençiclopedia łìbara e cołaboradiva in łéngua Vèneta "https://vec.wikipedia.org/wiki/Repùblega_Sentrafricana"