Difarense intrà łe version de "Jeruzałeme"

[Version verifegà][Version verifegà]
Contenuto cancellato Contenuto aggiunto
Xqbot (discusion | contribusion)
p Robot: cs:Jeruzalém el xe on articoło de cuałità
Riga 74:
I israeliti i sa rioltà contro i romani do olte. En tel 66 e en tel 132. La prima olta, i romani i ga conbatù par quatro ani e, en tel 70, i ga distruto la sità. La seconda olta, dopo che Bar Kokheba el ga conquistà Hierusalem, i ga distruto quel che restava de la vecia Hierusalem e costruio na nova sità ciamada '''Aelia Capitolina'''. L’inperatore Costantino el ga fato butar zo i tenpi pagani e costruir la ciexa del Santo Sepolcro sul posto che i cristiani i gavea senpre ricordà esar quel da la crocifixione e resuresione de Gesù Cristo.
 
[[File:Hartmann-schedel-hierosolima-1493Houghton WKR 10.2.7 -BW-1147x965 Registrum huius operis Libri cronicarum, XVII.jpg|225px|thumb|left| Prospeto antigo de Hierusalem.]]
 
En tel 614, Hierusalem la xe stà conquistà da i persiani, e riconquistada da i bizantini en tel 629. En tel 637, el califo Umar ibn al-Khattab el ga conquistà la sità che la xe rimasta in man a i califi de Damasco e, dopo, de quei de Baghdad. En tel 972, Hierusalem la xe passada soto el control de i Fatimidi, egisiani, e dopo soto quel de i turchi. Dal 1099 al 1187 i crociati i ga controlà Hierusalem e vaste aree de la Terra Santa (Israele, Palestina e Giordania de ancò). I crociati i ga stabilio el Patriarcato Latino e costruio varie cexe e fortini.
Traesto fora da Wikipèdia - L'ençiclopedia łìbara e cołaboradiva in łéngua Vèneta "https://vec.wikipedia.org/wiki/Jeruzałeme"