Difarense intrà łe version de "Spagna"

[Version verifegà][Version verifegà]
Contenuto cancellato Contenuto aggiunto
drio riformatar
drio riformatar
Riga 36:
|note = <sup>1</sup> Inte serte comunità autònome, el [[łéngua catałana|catałan]], el [[łéngua basca|basco]] e 'l gałisian i è coufisiai; in [[Val d'Aran]], el dialeto aranéxe del [[łéngua ocitana|ocitan]] el xe coufisial<br /><sup>2</sup> Fora che inte le Ìxole Canarie, che le xe inte'l Fuxo Orario GMT (UTC +0; UTC +1 de istà)<br /><sup>3</sup> Prima del 1999: pexeta.
}}
Ła '''Spagna''', ufisialmente el '''Regno de Spagna''' el xe un stato de l'[[Eoropa]] meridional.<br>
El '''Regno de Spagna''' el se cata inte'l sud-est de l'Eoropa: el confina a òvest co'l [[Portogało]], a nordnordovest co [[Andora]] e [[Fransa]] e a sudsudest co [[Gibiltera]].
 
La cavedal la xe [[Madrid]]. La Spagna la xe na monarchìa costitusional raprexentativa onde che regna el Re Juan Carlos I che el ga trasportà el paexe da la ditaùra de [[Francisco Franco]] a la democrasia parlamentar.
 
== Giografia ==
El [[Teide]] xe la pì alta montagna de la Spagna (3718 m).
 
== Istorìa ==
La cavedal la xe [[Madrid]]. La Spagna la xe na monarchìa costitusional raprexentativa onde che regna elEl Re Juan Carlos I che el ga trasportà el paexe da la ditaùra de [[Francisco Franco]] a la democrasia parlamentar.
 
== Giografia połitega ==
La Spagna la xe na monarchìa costitusional raprexentativa.
 
=== Divixion aminitrative ===
Seben che no'l sia un Stato federal la ghe lasa tanti poderi a le comunità autònome.
 
Line 62 ⟶ 70:
* [[Comunità Vałensiana|Comunità Valensiana]]
 
La ga anca vari ixoloti e le dó Sità Autonome de [[Ceuta]] e [[Melilla]] 'nte'l Continente African su le coste nord del [[Maroco]], <ref>anałogamente a [[Gibiltera]] che la depende dal [[Regno Unìo]] pur esendo in fóndo a la Penìxola Ibèrica. El [[Teide]] xe la pì alta montagna de la Spagna (3718 m)</ref>.
 
=== Cavedal ===
La cavedal la xe [[Madrid]].
 
== Lengue ==
'L articolo 3 de la Costitusion Spagnola de 1978 el dixe che:
 
# El [[Łéngoa spagnoła|castilian]] el xe la lengua ufisial del Stado. Tuti i spagnoi i ga el dover de conosarla, e el dirito de dopararla.
# Le altre lengue de la Spagna le sarà anca ufisiai inte le so respetive Comunità Autonome, dependendo de i so statui.
# La deversità lenguistega de la Spagna la xe condiderada un patrimogno cultural che el gh'havarà protesion e respeto speciai.
 
=== Lengue coufisiai ===
El 35% de i spagnoi el parla na segonda lengua.
 
Algune comunità autònome le gh'ha anca una o do lengue coufisiai, recognosue inte la costitusion del 1978
 
* ''[[galisian|galego]]'' o ''[[galisian]]'' en Galisia,
* ''[[łéngua catałana|catelan]]'' en Catelogna, Comunità Valensiana (prinsipalmente el valensian, che el xe na variansa del catelan) e Ixole Baleare (prinsipalmente el majorchin, che el xe n'altra variansa del catelan).
Traesto fora da Wikipèdia - L'ençiclopedia łìbara e cołaboradiva in łéngua Vèneta "https://vec.wikipedia.org/wiki/Spagna"