Difarense intrà łe version de "Sudan"

[Version verifegà][Version verifegà]
Contenuto cancellato Contenuto aggiunto
pNessun oggetto della modifica
Pulisca
Riga 1:
{{se te serchi|la rejon giografica|[[Sudan (rejon)]]}}
{{Template:Stato
|nomeCorrente = Sudan - [[File:Sudan-text.svg|50px]]
|nomeCompleto = Republica del Sudan
Riga 54:
== Giografia ==
{{varda anca|Giografia del Sudan}}
El ga 'na superfisie de 1&nbsp;886&nbsp;068 &nbsp;km²<ref>En termine de superficie el jera el Stato pì grando del continente african prima de l'independensa del Sud Sudan.</ref>.
 
Ghe xe qualche montagna al confin con l’Uganda.
 
Tuto el Sudan fa parte del bacin idrografico del [[Nilo]]. El Nilo entra nel Sudan a Nimul, al confin con l’Uganda; el forma le paludi del Sudd e riceve le acque del Nilo Azuro a Khartoum; el riva al confin con l’Egito traversando la Nubia.<br>
La costa l’è longa sirca 600 &nbsp;km.
 
El nord del Sudan l’è desertico, mentre el sud gha savane e foreste.
Riga 101:
La paxe no la andò vanti par tanto. Nimeiri l’era un ditator che volea impor la lege islamica su tuti, anca i cristiani; no ghera gnanca libartà de stampa e de movimento.
 
Nel 1983, i soldai del sud che stava a Bor gha fato un amutinamento, scominsiando la seconda guera civil.<ref>Pi de do milioni de persone xe morte par colpa de la guera.</ref> El leader del sud xera John Garang che gha guidà la revolta fin a la fin del 2004.<br>
Nel 1989 co un colpo de Stato, el soldà Omar Hassan Ahmed el-Bashir el ga asunto el governo. El-Bashir gha continuà con la politica de oprexion de le popolazioni marginali.
 
Traesto fora da Wikipèdia - L'ençiclopedia łìbara e cołaboradiva in łéngua Vèneta "https://vec.wikipedia.org/wiki/Sudan"