Difarense intrà łe version de "Ceza (architetura)"

[Revixion njiancora controłà][Version verifegà]
Contenuto cancellato Contenuto aggiunto
Riga 36:
Al edificio eclesiastico come che se 'l intende dess no 'l se à podest svilupar prim de 'l [[Edito de Costantino]] de 'l [[313]], an inte 'l qual la è stata concedesta la [[libertà de culto]] a i cristiani. Infin a lora i cristiani i costumea de riunirse inte edifici privati, ciamadi ''domus ecclesiae'' (case de la comunità).
 
=== BasilicheBaseleghe e batisteribatesteri ===
Co la libertà de relijon se à ponest anca al problema de come far sù i stabili necessari par la [[liturgia]] cristiana, che la podea esser celebrada in publico. E' stat adotà al model basilical. La [[baxełega]] la esistea belche come tipologia architetonica romana, e la ea la funžion de dificio publico, no ligà a la relijon. Al tenpio classico no 'l podea difati ndar ben come model par la cesa cristiana, da' che al era ligà a na relijon pagana e parchè no 'l era funžional da' che no 'l prevedea la fruižion interna de 'l posto da parte de 'l fedel, ma quela esterna.
 
Traesto fora da Wikipèdia - L'ençiclopedia łìbara e cołaboradiva in łéngua Vèneta "https://vec.wikipedia.org/wiki/Ceza_(architetura)"