Difarense intrà łe version de "Estònia"

[Version verifegà][Version verifegà]
Contenuto cancellato Contenuto aggiunto
Targhete: Canbiamento da tełefonin Canbio da web par tełefunini
Targhete: Canbiamento da tełefonin Canbio da web par tełefunini
Riga 93:
Co l'[[Operasion Barbarosa]], da a fine de łujo al inisio de otobre del [[1941]], a [[Zermania nazista]] ocupa l'Estonia, e i todeschi i vien al inisio risevui cofà łibaradori, tanto che pì de 100.000 estoni so na popołasion de 900.000 aneme i xe intrai 'ntel exersito todesco e finlandexe.
 
El pian [[Nazismo|nazista]] jera dal bon a zermanixasion forsada de e Nasion Balteghe co a coeonixasion todesca e a popoeasion locał "no zermanixabie" a saria stà deportà 'ntel est. Anca in Estonia i nazisti i taca el pian de ełiminasion de a popoasion abrea, zà perseguità dai sovieteghi che coné copa el 10% e né exija el 70%. Co 'l judo de calcheduni estoni antisemiti, i ganazisti desterminài destermina desirca 2000 abrei.
 
===Ocupasión sovietega durante a [[Guera Freda]] e rexistensa estona===
Fra lujo e i primi de novenbre del 1944 i sovieteghi i ocupa tuta l'Estonia no sensa batarse co a numaroxa rexistensa estona. Desine de mijaja de estoni e svedexi-estoni i scanpa dal invaxion sovietega verso ovest soratuto in [[Svesia]].
 
[[File:Estlandssvenska flyktingar.jpg|thumb|right|Estoni che i scanpa dal invaxion sovietega in (1944).]]
 
A [[seconda guera mondiałe|segonda guera mondiał]] fa perdar el 25% de a popoasion del Estonia oltra a ea so independensa. Inaxonta l'[[URSS]] roba el 5% del Estonia preguera.
 
El ditador sovietego [[Joxef Stalin]] porta vanti el so pian de [[Rusificasion|rusificasion]] del Estonia e deportasion de i disidenti 'nte i [[Gulag|gulag]] in [[Siberia]]. I sovieteghi, in sti ani de ocupasion ciamai "del teror", i serca de copar a cultura, a łengoa, l'identità estona e sostituirłe co chee ruse.
 
== Giografìa ==
Traesto fora da Wikipèdia - L'ençiclopedia łìbara e cołaboradiva in łéngua Vèneta "https://vec.wikipedia.org/wiki/Estònia"