Difarense intrà łe version de "Astronomia"

[Version verifegà][Version verifegà]
Contenuto cancellato Contenuto aggiunto
Nessun oggetto della modifica
pNessun oggetto della modifica
Riga 7:
Ła '''astronomia''' (dal [[Łéngoa greca|greco]]: ἀστρονομία = ἄστρον + νόμος, che vołe dir ''lexe dełe stełe'') ze ła [[sienza|siensa]] che ła va studiar e descrivar i eventi cełesti. Studia łe orizini e l'evołusion, łe propietà fiziche, chìmeghe e tenporałi dei ogeti che łi fa sù l'Universo e che i połe eser oservai suła sfera cełeste.
 
Ƚa xe una dee siense più vecie e na straje de veci popoƚi de tuto el mondo i ga studià almanco un fià el cièl e i eventi astronomici: egisi e greci datorno del mediteraneo, babiƚonesi, indiani e cinexi nel oriente, e i maya e i incas in Merica. Sti studi i gera orientai verso lo studio deƚe posisioni dei astri ([[astrometria]]), ƚa ripetision dei eventi e ƚa [[coxmologiacosmologia]] e quindi, na volta ƚ'astronomia ƚa gera speso coƚegada co ƚa reƚigion. Nquo, invese astronomia ga quasi el steso significà de [[astrofisica]].
 
No bisogna confondar ł'astronomia co l'[[Astrołogia]], na pseudosienza che dize che i fenomeni cełesti i gavaria na influenza su quel che sucede su la [[Tera]] e in particolar ai omeni. Anca se łe do disipline le ze nate insieme, le ze conpletamente difarenti: i astronomi i segue el [[metodo sientifico]], a difarensa dei astrołogi.
Traesto fora da Wikipèdia - L'ençiclopedia łìbara e cołaboradiva in łéngua Vèneta "https://vec.wikipedia.org/wiki/Astronomia"