Difarense intrà łe version de "Radicałismo"

[Version verifegà][Version verifegà]
Contenuto cancellato Contenuto aggiunto
Pagina creà co 'El '''radicalismo''' l'è na corente ideoloxega nasua n'tel XVIII secolo drento el movimento liberal. I radicali, i jera la Sanca del grupo liberal. I radi...'
 
Nessun oggetto della modifica
Riga 1:
El '''radicalismo''' l'è na corente ideoloxega nasua n'tel XVIII secolo drento el movimento liberal. I radicali, i jera la [[Sanca (pułitega)|Sanca]] del grupo liberal. I radicali i proponea de far riforme puliteghe radicali in senso egualitario e in mexo a cueste, ghe jera anca el sufrajo universal, l'abolision dei titoli nobiliari e la republica. I radicali, i voleva la libartà de stanpa e na forte separasion tra el Stato e la Ciexa.
 
N'tei [[Stati Unii de ła Mèrica]], andove i partii de ispirasion [[Sociałismo|sociałista]] no i ga mai fato le so raixe e el [[Liberałismo]] l'è la ideoloxia che tuti i grandi partii pulitisi tien, se el termine ''liberal'' el se ghe dixe a na poxision rente a la socialdemocrasia[[Socialdemocrasia]] e al socialismo[[Sociałismo democratego]] eoropeo, el termine ''radical'' el njien doparà par dirghe a la [[Sanca estrema]] de ideoloxia [[Marxismo|Marxista]] e la cusita dita nova sanca, nasua dai movimenti scolasteghi dei ani '60 del novexento, da andove anca i xornalisti Italiani i ga tacà dire Sanca Radicale par dirghe a la Sanca [[Comunismo|comunista]].
 
== Lingambi e varie ==
Traesto fora da Wikipèdia - L'ençiclopedia łìbara e cołaboradiva in łéngua Vèneta "https://vec.wikipedia.org/wiki/Radicałismo"