Morgan, el so nome sarie Marco Castoldi, (Mian, 23 dicembre 1972) a lè un cantante, musicista, personaio dea television, compositor e scrittor itaian, che quando che iera pi zovine el ga fat su el gruppo sempre itaian, Bluvertigo. Bon.

Infotaula de personaMorgan

Cànbia el vałor in Wikidata
Biografia
Nasimènto(it) Marco Castoldi Cànbia el vałor in Wikidata
Eror Lua: callParserFunction: function "

[[Categoria" was not found.

(51 ani)
Miłan (Itàlia) Cànbia el vałor in Wikidata
Dati personałi
Altri nomiEror Lua: callParserFunction: function " [[Categoria" was not found.
LaterałizasionSanco Cànbia el vałor in Wikidata
Atività
Ocupasion
Eror Lua: callParserFunction: function "

[[Categoria" was not found.

ZènareRock alternativo Cànbia el vałor in Wikidata
Instrumento muxegałeChitara, Pianoforte e voze Cànbia el vałor in Wikidata
Fameja
ConviventeEror Lua: callParserFunction: function " [[Categoria" was not found.
Fiołi

Sito webinartemorgan.it Cànbia el vałor in Wikidata
IMDB: nm1064906



Rottentomatoes: celebrity/marco-castoldi
















MySpace: marcocastoldi

















Musicbrainz: 6581685f-66c2-48de-a8cc-621d70ff011e
Songkick: 302490
Discogs: 161835

















Co i Bluvertigo, eo ga vinto el MTV Europe Music Awards in tel 1998, come soista el ga vinto do volte a targa Tenco e il premio Lunesia 2004 par el album "Canzon del Apartamento" e anca el premio De Andrè 2010 par el so album "No ai schei, no al amor e gnanca al cielo". Co la so partecipasion a ics factor italia a lè nda dentro in tel guinnes dei primati pa esser stà al giudice de talent sciò che ga vinto el pi alto numero possibie de talenti in tel mondo intiero (infatti eo ga vinto 5 de e 7 edission de ics factor che eo ghe ga fat parte).

Biografia de lu canbia

Quando che iera zovin e inissi canbia

A xe fradeo de so sorea Roberta Castoldi, poetessa, ricercatrice e vioinista, che la ga colaborà con un mucio de artisti itaiani e stranieri come Afterauars, Bluvertigo e David Byrne. Lu el taca a sonar la chitarra a sie ani, però lu lè mancino e alora un pochi de ani dopo el pensa che sie meio ndar a sonar el pianoforte. Le prime composizioni i le fa a nove ani e a diese el compone na sonada par pianoforte.

Lu el scieglie a metà dei ani 80 de ciamarse Morgan in onor de un corsaro Gaese de nome Hanry Morgan. In tel 84' riva a convincere i sui a ciorghe un sintetizzator.

L'undese ottobre dell'ottantotto un evento tragico i lo travolge, el suicidio de so pare a soi 48 ani. El moa de studiar prima dell'esame al conservatorio e taca a far piano bar a sedese ani.

Un ano dopo el taca a sonar el baso elerico, però senza girar le corde come che fa i mancini, el se mete a sonar par roves. L'anno dopo a diciasette anni el taca a arrangiar canzoni e el se mete nome Markooper.

Nel 1988 conosse so amigo Andrea Fumagai, e co lu el fonda el grupet dei Golde Age, insieme a Fabiano Villa. Nell'89 vien fora el primo album "chains" e anca el primo singoeo "Secret Love" però i fa poco e nient e l'ora i se scioie, Morgan e Andy i va a finirla a far su i bluvertigo e Fabian poret el va co i Rapsodia che i fa manco dei Golden Age.

Morgan e i Bluvertigo (1991-2001, 2008, 2014-2016) canbia

In tel 1991 co Andre Fumagalli (Tastiere, sasofono e sintetizator), Marco Pancaldi (Chitara), e Stefano Panceri (Bataria) el fa su i Bluvertigo. L'anno seguente i taca a far nova roba, Panceri abandona, lori a Monza i trova Sergio Canevale e i lo ciapa dentro.

In tel 1994 i va a Sanremo zoveni ma no i riva in final.

In tel 1995 i fael primo album, Acidi e Basi, poi in tel 1997 Metalo no Metalo, che el vende 400.000 e i vinze el MTV e i sera in tel 1999 co Zero. In tel stesso periodo Morgan el sona el basso par Franco Battiato in tel album Gomalaca e el produce do album, un dei Soerba e queo dei La Sintesi.

In tel 2001 i va a Sanremo co L'assenzio e i pubblica la raccolta Pop Tools, da qua tuti i se dedica a progetti soisti e la band la se congea pa un fià.

I fa una aparision in tel 2002 par verzerghe un concerto a Bowie e una in tel 2004 a San Silvestro.

In tel 2008 i pubblica un album dal vivo MTV Storytellers - Bluvertigo e i fa una turnè. Nel 2009 i partecipa a na registrasion del singoeo doman 21/04.2009 vosuo da ioanotti e saniori pa farge sostegno a la ricostruzion ae case dell'Aquila dopo el teremoto.

El 4 de aprile del 2014 i Bluvertigo i torna ancora a sonar insieme par un concerto a rimini in ricordo de un loro amigo scomparso l'ano prima. Visto el entusiasmo pal concerto i torna a far una turnè in giro a Mian, Treviso, Roma, Regio Emilia e Ravena. In tel 2015 i publica dopo 14 ani un singolo, Ndemo A Londra, presentà al Brianza Rock Festival e publicà a settembre.

Lu da sol canbia

In tel 2002 Morgan vien fora in 3 video de Asia Argento girai par l'EP dime che te me ama de a Loredana Bertè e el recita in Perduo Amor de Battiato.

In tel 2003 pubblica el primo album da sol "Canzon del Apartamento" che el vinse la targa Tenco e el premio Lunesia. e xe el primo in clasifica in tei brani pop rock itaiani. In settembre ei vinse un festival a Crotone dedicà a Rino Gaetano.

Nel 2005 el fa el remake de "No ai schei, no al amor e gnanca al cielo" de De Andrè. Stesso anno el colabora co Bennato in tel so album "Ea fantastica storia del piferaio" e co Andrea Pezzi el fa le parti musicali pa un programma de Rai 2, el "torna soe" Dori Ghezzi ghe propone de sonar dal vivo tut el album de Fabrizio De Andrè alla fondasion del centro studi de Siena dedicà a De Andrè.

In tel 2007 puplica un altro album, "Da A ad A" anticipà dal singoeo "tra 5 min". Drio tornar i Bluvertigo in tel 2008 vien fora la raccolta "Xe suxesso a Morgan" che contien canzon sue e quatro cover de De Andrè.

Anticipà dal singoeo "El me mondo", in tel 2009 vien fora Italian Song Book-Vol 1. Piero Ciampi, Endrigo, Modugno, Gino Paoli e Bindi i xe i autori de le canzon reinterpretade da Morgan. A far completo l'album se mete giri de archi reaizae da lu insieme al compositor Stefano Barzan e eseguie da la Royal Filarmonic Orchestra.

El diciaotto diciembre 2009 i uficializa la partecipasion de Morgan a Sanremo 2010 col brano "La Sera", ma a tredese dì dal festival Morgan vien butà fora a causa de una so dichiarasion in un intervista riguardo ala droga come antidepresivo.

Traesto fora da Wikipèdia - L'ençiclopedia łìbara e cołaboradiva in łéngua Vèneta "https://vec.wikipedia.org/w/index.php?title=Morgan_(cantante)&oldid=1147969"