Difarense intrà łe version de "Storia de la Somalia"

[Version verifegà][Version verifegà]
Contenuto cancellato Contenuto aggiunto
p sost, replaced: sione → sion , sioni → sion
Targheta: Canbio faxesto co AWB
p clean up, replaced: region → rejon (2)
Targheta: Canbio faxesto co AWB
Riga 1:
Anca se no ghe mai stà ricatamenti paleontologici de interese, sicuramente l’omo de età preistorica el gha visù in te la regionrejon che ora ciamemo [[Somałia|Somalia]]. I stesi abitanti de la Somalia i xe de origine axiatica, a dimostrasion de na longa storia de pasajo de popoli da la penisola arabica a le zone del [[Corno d'Africa|Corno d’Africa]]. Le coste de la Somalia le xe sempre stà feequentade da popoli mediteranei. I egisiani i gha mandà de le spedisioni, i greci e i romani i vegnea fin qi, e fin a le coste del [[Kenya]] atuale, par comprar mira e incenso. Ma no ghe notisie pi precise so i popoli e la loro storia.
 
== Medioevo ==
Riga 17:
I inglexi i gha sempre avù on groso interese su la costa de la Somalia. I pagava el sultan de Warsangeli parché jutase i marinai inglexi che faxea scalo so le coste. I gha mandà do esploratori, Richard Burton and John Speke a esplorar l’interno in vista de n’invasion. L’esplorasion no la xe mia riusia come i volea, ma Speke el xe stà bon de registrar tanti fati de la vita de la zente del posto. Altri esploratori mandà dal goerno o da società geografiche i xe stà boni de visitar l’interno, ma nisuno el xe stà bon de dar notisie certe e complete su la Somalia.
 
Francia, Regno Unio e Italia i gavea de le rivendicasion su el Corno d’Africa. I inglexi i volea sopratuto el control del streto de mar rente a Aden. I francexi i volea fermar la supremasia inglexe so la regionerejone. I italiani i volea verghe de le colonie, ma tuti i posti pi importanti i xera za stà ciapà da i altri.
 
I britanici i gha stabilìo el protetorato in tel nord in tel 1886. L’Italia la gha ocupà parte de la costa a sud in tel 1892, e la Francià la sa tolto el teritorio rente a la sità de [[Gibuti]]. Fin al 1925, l’Italia la controlava solo na parte del teritorio e la gavea de i tratati de protesion co i sultanati. Co l’arivo de i fasisti de [[Benito Mussolini]], l’Italia la gha scominsià na serie de guere par conquistar e controlar tuto el teritorio somalo. La colonia la xe resistia fin al 1942. La Somalia la xe alora pasà al controlo britanico e la xe ritornà al mandato italiano fin al 1960, co l’indipendensa del paexe.
Traesto fora da Wikipèdia - L'ençiclopedia łìbara e cołaboradiva in łéngua Vèneta "https://vec.wikipedia.org/wiki/Storia_de_la_Somalia"