Dottrina cristiana breve

Catechismo catòłego

Dottrina cristiana breve (Dotrina cristiana curta) ła xe na ópara catechistega scrita dal Cardinałe San Roberto Bellarmino in tel 1597 e aprovà da papa Clemente VIII inte l'an 1598[1].

Infotaula de llibre Dottrina cristiana breve
(it) Dottrina cristiana breve
(fr) Catéchisme, ou ample déclaration de la doctrine chrétienne, et du Symbole des Apôtres Cànbia el vałor in Wikidata

Cànbia el vałor in Wikidata
Sorteòpara literària e Catechismo Cànbia el vałor in Wikidata
Scheda
AutorRoberto Bellarmino
Łénguaitałiano
PublegasionEror Lua: callParserFunction: function " [[Categoria" was not found.
Dati e sifre
ZènaroCatechismo
Lexenda
M Mestro
D Desepoło

Descrision canbia

Ł'ópara ła xe sta formułà «parchè ła se posa inparar a mente»[2], łe posixion fondamentài łe gà el fin de tener prexente do robe: «ła necesità e ła portada dei desepołi»[3]. Conposta in 94 domande[3] «fate da eł mestro e łe xe tanto curte; łe resposte łe xe pitosto łonghe, ma in periodi fasiłisimi e ben difrenti. Tante volte inte łe resposte vien introdua calche bon uxo de vita cristiana, come el łetor el pol costatare»[3] e se condensa tuto «ł'insegnamento che poł e ga da esere ricordà»[3] che xe «i sojeti de ła fede e morałe catołega»[3].

Intel mondo se doprava i catechismi de San Roberto Bellarmino Dottrina cristiana breve e Dichiarazione più copiosa della dottrina cristiana conpagnà da on breve de papa Clemente VIII, xe sta fata ła traduxion in tante łengue[4] e dopo doprà come catechismo da ła Cexa Catòłega[5] par tri secołi[6][7].

Ìndexe canbia

Clemens Papa VIII
Benedictus PP. XIII
Introdusion
Orasion, che se dize ał prinsipio de insegnar Dotrina
Dottrina Cristiana Breve
I Deł fin cristian de'l ségno de ła Cróxe
II Declarasion de'l Credo
III Declarasion de eł Pater noster e de l'Ave Maria
IV De i Comandamenti de Dio
V De i Preseti de ła Ceza e de i conseji
VI De i Sacramenti
VII De łe Vertú teołogai e cardnałi
VIII De i Regai deł Spirito Santo
IX De òpare de mizericòrdia
X De pecà
XI De i Cuatro novisimi e de'l Rozario
Ìndaze

Edision canbia

Notasion canbia

  1. (IT) Roberto Bellarmino, Prefazione, in Il Catechismo. Breve dottrina cristiana e Dichiarazione della dottrina cristiana, Fratelli Calvi, 1941, XIX.
    «Inte el 1597 il P. Bellarmino veniva chiamato a Roma da Clemente VIII a sostituire in qualità di teologo consultore del Papa, il defunto Card. Francesco Toledo. È all'attività di questo periodo della vita del Santo che risalgono il piccolo e il grande Catechismo che il Bellarmino scrisse dietro preghiera del Card. Francesco Maria Tarugi e par ordine del Papa. Il prezioso libretto - l'opera senza dubbio la più diffusa e tra le più benefiche di quante ne uscirono dalla penna del Santo - fu steso nelle due parti inte el 1597-1598, anno inte el cuało uscì stampato interamente, e accompagnato da un Breve di Clemente VIII»; si veda anche la sezione Edizioni.
  2. (IT) Roberto Bellarmino, Breve dottrina cristiana, Pietro Aureli, Stampatore e libraio Con licenza de' Superiori e Privilegio, 1832, p. 7.
  3. 3,0 3,1 3,2 3,3 3,4 Roberto Bellarmino, Prefazione, in Il Catechismo. Breve dottrina cristiana e Dichiarazione della dottrina cristiana, Fratelli Calvi, 1941, XIX.
  4. (IT) Roberto Bellarmino, Prefazione, in Il Catechismo. Breve dottrina cristiana e Dichiarazione della dottrina cristiana, Fratelli Calvi, 1941, pp. XX.
    «Nessun libro forse, scrisse il P. Fiacchi, eccetto il Vangelo e l'Imitazione di Cristo, ebbe mai l'onore di tante version come il Catechismo del Bellarmino. Si contano del piccolo Catechismo in 56 lingue, dalle più dotte alle meno conosciute»
  5. (IT) Roberto Bellarmino, Prefazione, in Il Catechismo. Breve dottrina cristiana e Dichiarazione della dottrina cristiana, Fratelli Calvi, 1941, pp. XX.
    «Il Breve pontificio che lo accompagnò, lo impose nelle diocesi dello Stato pontificio, augurandosi inoltre che tanti Vescovi lo adottassero par le loro diocesi e ciò avvenne in tal misura par cui si poté pensare un tempo che il Catechismo del Bellarmino stesse par diventare il Catechismo universale della Chiesa Cattolica»
  6. (IT) Roberto Bellarmino, Prefazione, in Il Catechismo. Breve dottrina cristiana e Dichiarazione della dottrina cristiana, Fratelli Calvi, 1941, XVII-XVIII.
    «Par di più S. Roberto Bellarmino insieme con S. Carlo Borromeo veniva da S.S. Pio XI di v.m. con Breve del 26 aprile 1932 dichiarato Patrono non solo dell'Arciconfraternità Romana della Dottrina cristiana ma di "tutte le altre Opere di istruzione religiosa esistenti par tutto il mondo". In detto Breve la Santità del Papa, dopo aver ricordato i meriti insigni di S. Carlo, così si esprime a proposito del Bellarmino: "Il Santo «Maestro delle controversie» poi, oltre alle altre opere di insigne sapienza, par le quali va meritamente celebre nella Chiesa di Dio, compose quell'aureolo catechismo, che dal giudizio di Sommi Pontefici e di numerosi Vescovi e dall'uso di circa tre secoli ze stato così ampiamente raccomandato ed approvato che giustamente lo si può ritenere come modello della catechesi"».
  7. (IT) Roberto Bellarmino, Prefazione, in Il Catechismo. Breve dottrina cristiana e Dichiarazione della dottrina cristiana, Fratelli Calvi, 1941, XXIV.
    «Di esso ze fatto pure grande lode inte el decreto col quale S. Roberto Bellarmino ze dichiarato Dottore della Chiesa Universale: "Né si deve tacere delle opere catechetiche specialmente di quel Catechismo che l'uso dei secoli e il giudizio di tantissimi Vescovi e dottori della Chiesa avvalorò. In quel Catechismo, composto par ordine di P.P. Clemente VIII, l'insigne Santo teologo espose la verità cattolica ad uso del popolo cristiano e specialmente dei fanciulli con stile facile con tanta chiarezza ed esattezza ed ordine, che par quasi tre secoli servì ad offrire fruttuosissimo alimento di dottrina cristiana al popolo in tante regioni d'Europa e del mondo".»

Bibliografia canbia

  • (IT) Roberto Bellarmino, Il Catechismo. Breve dottrina cristiana e Dichiarazione della dottrina cristiana, Fratelli Calvi, 1941.

Voxe corełade canbia

Altri projeti canbia

Traesto fora da Wikipèdia - L'ençiclopedia łìbara e cołaboradiva in łéngua Vèneta "https://vec.wikipedia.org/w/index.php?title=Dottrina_cristiana_breve&oldid=1165302"